Tiananmen Square en Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu Tiananmen Square en Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Tiananmen Square en Beijing

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

24 Juli 2013 | China, Peking

Hoi allemaal,

Wat een dag!!
Vanochtend kwam ik bij het ontbijt in het hostel een jongen tegen, David, en daarmee kwam ik weer in gesprek. Ik had hem gisteravond ook al gesproken. Hij komt uit Wisconsin, USA en heeft onderzoek gedaan voor 2 maanden in Huangzhou.
We besloten samen naar Tiananmen Square te gaan en daarna naar een antiekmarkt.
Dus eerst Tiananmen Square. Het is redelijk groot en er staan best wat gebouwen omheen, o.a. het Mausoleum van Mao. Alleen het plein zelf was eigenlijk niet zo indrukwekkend als ik had verwacht. Maar goed, we waren vrij snel weer weg na het maken van een paar foto's, want je stond daar in de brandende zon en die was al behoorlijk heet.

Daarna gingen we eerst nog even naar het nieuwe hostel van David, want zijn vrienden komen vanavond over en ze verblijven in een ander hostel. Na daar te hebben ingecheckt, zijn we gaan eten in een chinees eettentje. We hadden dumplings, rijst, kip met groenten en aardappels met groente. Dit bleek een beetje te veel te zijn voor 2 personen maar goed. Ik vond de dumplings niet zo'n succes maar de kip met groenten was erg lekker.
Na mijn eerste echte chinese maaltijd, gingen we op zoek naar de antiek markt. We kwamen in een soort Art District, maar de antiekmarkt hebben we nooit gevonden. Er zou er nog een zijn, dus wij daarheen, maar ook die konden we niet vinden.
Inmiddels waren we behoorlijk moe, dus gingen we nog wat drinken in het nieuwe hostel van David. Ik had een Pineapple Milkshake, alleen nooit bij nagedacht dat het niet hetzelfde is als hier, dat was dus niet zo'n succes.

Na een heerlijke douche, zit ik nu in het hostel deze blog te schrijven. Zometeen ga ik nog even een filmpje kijken ofzo, waarna ik maar op tijd naar bed ga.

Met David heb ik in Xian afgesproken om naar het Terracotta leger te gaan, dus dat is gepland.

Dit was hem weer. Morgen ga ik denk ik naar het Zomerpaleis en de Silkmarket of naar de Verboden Stad en Beihei Park.
Ik ga het nog even bedenken.

Heel veel liefs

As

  • 24 Juli 2013 - 13:16

    Tineke K:

    Ha meid,

    Klinkt een stuk gezelliger dan gisteren, fijn. Mooi dat je nu je eerste Chinese maaltijd hebt gegeten, dat er nog maar veel mogen volgen. Heb een paar dagen geleden afbeeldingen opgezocht van de dingen die je hebt gezien. Die grote boeddah op dat eiland is wel ongelofelijk gaaf als ik zo die foto's zie en die achtbaan is fraai aangelegd. Ik kon zelfs het uitzicht vanuit de Starbucks in Hong Kong vinden ;-)

    Groet, Tineke

  • 24 Juli 2013 - 13:19

    Marlies:

    Heej Astrid

    Weer goed bezig meid!
    Tja, Tiannemen square is 'maar' een groot plein; wordt pas indrukwekkend wanneer je bedenkt wat zich daar heeft afgespeeld denk ik. Als je thuis bent moet je boek "Beijing Coma" maar eens lezen. Dikke pil, maar heel indrukwekkend en wellicht herken je ook wel bepaalde delen van Beijing die beschreven worden nu je er bent (geweest).
    Goed plam om morgen iets binnen EN buiten te doen met dat warme weer :-)
    Silk Market is wel MEGA-druk, dus daar moet je wel zin in hebben.
    Natuurlijk wel allerlei hebbedingetjes te koop, maar die kun je ook op straat vinden of in zijstraatjes van WangFuJing Lu. Kweetniet of je geinteresseerd bent in kunst, maar dan moet je echt het ECHTE art-district in Beijing bezoeken....

    Anyway..vermaak je en tot de volgende blog!
    Marlies

  • 24 Juli 2013 - 14:05

    Liza:

    Hey As, Best een leuke dag beleefd dus. Echt super dat je nu met andere reizigers op onderzoek uit kunt in de stad! En je eerste echte chinese maaltijd :P Heb je ook met stokjes moeten eten? Of was er ook gewoon een mes en een vork? En wat moet ik me voorstellen bij dumplings?? Slaap lekker!! xxx

  • 24 Juli 2013 - 14:30

    Carolien:

    Hoi As, wat leuk een amerikaan uit Wisconsin. Daar komen de Jeffers ook vandaag (dat gezin waar ik gewoond heb). Uit La Crosse , wisconsin moet je maar vragen of hij dat kent. Jammer dat je die marktjes niet gevonden hebt. Ben erg benieuwd naar je foto's. Ben net als Liza ook benieuwd of je met stokjes moest eten. Slaap lekker zometeen en morgen fris weer op voor een nieuwe dag Beijing.
    Doeiiiiii Lfs t. co & tyne

  • 24 Juli 2013 - 14:43

    Mama:

    Eindelijk weer een berichtje van ons. Inmiddels weten we al aardig wat Mac donaldsen te vinden. Wat een belevenis heb je weer meegemaakt. Leuk dat contact met al die mensen. Zijn er nog wagt Chinezen over daar, want volgens mij zitten ze allemaal op een alp in Zwitserland? Neem ook je rust en ga af en toe ergens gewoon relaxed mensen kijken. Hopen je snel weer te spreken. Dikke kus en knuffel, Mama

  • 24 Juli 2013 - 14:56

    Papa:

    Lieve Astrid

    Wat een reis, om jaloers op te worden
    Ik had het op de camping met de buurvrouw over je en die gaf al aan dat je als een volleerd reiziger terug komt.
    Nog veel plezier en we blijven je hele mooie verslagen lezen

    Groetjes Pa

  • 25 Juli 2013 - 01:42

    Els O'Rourke:

    Lieve Astrid,
    Ik ben blij dat he het naar je zin hebt, in eerste instantie zullen er best well dingen zijn die niet indrukwekkend lijken, maar je staat er wel en als je later de foto's terug kijkt dan voelt dat mischien wel anders. Leuk dat je wat aanspraak hebt met andere reizigers dat is dan weer het mooie van een hostel ipv een hotel of tent. Ik ben in twee dagen naar Helene gereden 450 km heen en de volgende dag weer terug. Je broer besloot niet mee te gaan en achteraf was dat wel goed want het was een heette lange zit. Nou de groetjes en to schrijfs.
    Els

  • 25 Juli 2013 - 21:31

    Oma En Opa:

    hallo die asrtid
    wij vinden het net zo fijn om een berichtje van jou te krijgen als andersom
    Leuk dat je met jongelui kennis maakt en dan optrekt
    VOLGENS MIJ kan je straks thuis wel een paar dagen praten over je belevenis
    Wij hopen dat het goed blijft gaan en wensen je nog heel veel plezier
    Vandaag was mijn zusje uit amerika hier en die zei dat die jongen vlak bij hen woonde
    Nu meid zet hem op en tot de volgende keer

    groetjes van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 20096

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: