Muslim District - Reisverslag uit Xi'an, China van Astrid - WaarBenJij.nu Muslim District - Reisverslag uit Xi'an, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Muslim District

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

01 Augustus 2013 | China, Xi'an

Vandaag weer een heerlijke relaxdag die niet heel fijn begon, want vanwege een storm vanacht was de stroom uitgevallen. Na een rondje over de muslim district heb ik uiteindelijk een heerlijke cinemon roll gehad bij de starbucks, waarna ik heerlijk heb zitten lezen.
Rond 16 uur ben iik met julia uit londen naar de achterstraatjes geweest in de muslim district en daar heb ik een supermooie echt neppe burberry sjaal op de kop getikt.
Na nog wat rondlopen en wat streetfood zijn we via de bank terug naar het hostel gegaan, waar inmiddels de stroom het weer doet.
Vanavond gaan ik en julia naar de fonteinshow, waar ik dan al voor de derdekeer heen ga, maar het blijft leuk en gratis!

Morgen ga ik fietsen op de stadsmuur en dan laat ik daarna xian alweer achter me te laten en door te gaan naar mn laatste stop voor shanghai: chengdu!

  • 01 Augustus 2013 - 12:48

    Marlies:

    Hoi Astrid!

    Nou meis, je hebt nog steeds gezelschap en je neemt ook de tijd om te relaxen :-) Leuk he, zo'n buurtje waar je lekker al die nep spullen kan kopen ;-) Je hebt je ingehouden, dat wel...... By the way, hoe was Hua Shan eigenlijk? Je had een heeeel kort stukje geschreven omdat je zo moe was, maar het verhaal zelf heb ik niet gelezen. Of heb ik een blog gemist????? Veel plezier alvast met het fietsen op de muur. Zorg dat alles goed vast zit, want het is echt lekker bobbelig. Een kussentje in je broek is ook geen slecht idee ;-) ... Hahahaha. Niet te geloven dat je daarna alweer naar Chengdu gaat; de tijd vliegt hee. veel plezier bij de water/licht show en lekker fietsen op de muur morgen.

    Doeg!
    Marlies

  • 01 Augustus 2013 - 15:31

    Riemer:

    Heej,

    Vervelend dat de stroom opeens uitviel, hopelijk heb je er gewoon doorheen kunnen slapen? Klinkt als een hele leuke en met die cinnamon roll en dergelijken ook een lekkere dag:) Leuk ook van die fonteinshow, heb je daar ook foto's van gemaakt? Lijkt me heel mooi om te zien!

    Morgen alweer naar Chengdu, hopelijk zijn de gevolgen van de aardbeving niet teveel meer zichtbaar. Maar in ieder geval veel plezier met de dingen die je daar gaat beleven!

    Xxx Riemer

  • 01 Augustus 2013 - 18:02

    Els O'Rourke:

    Lieve Astrid,

    Wat gaat de tijd toch snel, zoveel dingen te zien en te doen. Ik ben blij dat je het allemaa van te voren een beetje hebt uigevogeld anders zou de tijd door je handen glijden. Is het een beetje mooi weer op het niews zagen we dat het heet was ergens in China het zwembad dat we zagen was een mierennest van hoofden en zwembanden. Hier koelt het wat af voor een paar dagen, morgen zelfs de hele dag regen voorspeld. Het is ook alweer de laatste week voor Thomas ik geloof wel dat hij het naar zijn zin heft. Goeie nacht en veel plezier morgen.

    Liefs Els

  • 01 Augustus 2013 - 18:39

    Astrid :

    Marlies, de blog van gister over hua shan komt er morgen op, dan heb ik hopelijk wat tijd ervoor.

  • 01 Augustus 2013 - 18:39

    Astrid :

    Marlies, de blog van gister over hua shan komt er morgen op, dan heb ik hopelijk wat tijd ervoor.

  • 01 Augustus 2013 - 19:09

    Papa:

    Lieve Astrid,

    Je begint al aardig op Kuifje te lijken, elke dag een nieuw avonturen elke dag andere mensen.
    Je moet straks een agenda vol hebben met relaties all over THE word, dat zal wat zijn.
    En dat je het te druk hebt met alles om je blog bij te houden zegd ook al wat.
    Ik hoop dat met je shop verslaving genoeg ruimte hebt in je rugzak om alles mee te nemen, let je op het gewicht??

    Veel liefs maar weer en tot de Skype
    Groet je vader

  • 01 Augustus 2013 - 19:15

    Mama:

    Lieve As,

    Ook van mij even een krabbel, ondanks dat we even geskyped hebben. Ja ik kan nu weer even gewoon wat typen op de laptop, gaat sneller en is overzichtelijker dan de i pad van papa. Ik ben straks heel erg benieuwd naar alle foto's en de mensen die je hebt ontmoet. Wat houdt het muslim district nu precies in? Of is het gewoon een bijzondere wijk in X"ian. Leuk dat je bent gaan afdingen. Je lijkt pap wel. Haha
    Nou benieuwd naar de volgende 2 verslagen. Zo met al die indrukken ga je nog achter lopen. Veel liefs, Mama

  • 01 Augustus 2013 - 20:47

    Jasper:

    Xi'an kan je dus ook afstrepen van je lijst. Leuk om te lezen over het Terracotta leger! Dat is na de muur wel de grootste bezienswaardigheid denk ik. Is het daar nog steeds zo warm? 在成都玩的愉快哦 (Veel plezier in Chendu)!

  • 02 Augustus 2013 - 13:52

    Opa En Oma:

    hallo astrid
    heb je verslag zitten lezen
    mooi dat je daar ook lekker kan fietsen
    ben vanmorgen bij je vader en moeder geweest
    je zal wel heel veel mooie verhalen hebben als je thuiskomt
    nu ga je weer lekker met de trein toeren fijn he
    het is hier net zo heet als bij jou vandaag tot 37 graden
    ik had bij je vader de fotos van het leger gezien
    dus zei ik dat tegen opa en die meteen zoeken
    dus die moet maar wachten tot je thuis bent
    wij wensen je nog heel veel plezier en uitrusten
    doe je maar in bakkum
    astrid de groetjes van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 20093

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: