Big Bus Tour Shanghai Dag1 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Astrid - WaarBenJij.nu Big Bus Tour Shanghai Dag1 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Big Bus Tour Shanghai Dag1

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

10 Augustus 2013 | China, Sjanghai

Hoi Allemaal,

Wat een dag!!! En vooral: wat een hitte!!!

Ik begon al vrij laat. Naast het uitslapen, wil ik maandagochtend ook met de bus en mn kaartje is 48 uur geldig. Dus ik zat rond 11 uur bij de Starbucks aan een latte met een muffin en na een korte rit met de metro, zat ik om 12 uur in de groene route-bus van de Big Bus Tour.
Pff, ondanks dat ik stil zat en veel dronk, was het al snikheet en het zweet stond gewoon op mijn armen en benen:
Na een rondje ben ik bij de Jade Boeddha Tempel uitgestapt: ik had namelijk een gratis entree met de tour.

De tempel was best mooi. Oude Chinese stijl en rustgevend. Helaas wel veel toeristen, maar gelukkig was er wel airco.
Na een half uur wachten kwam eindelijk de bus weer en ben ik met de bus doorgereden naar het overstappunt met de rode route. Hier ben ik eerst even bij de Subway wat gaan eten: de hitte was (het was rond 15 uur) niet meer uit te houden!!!
Na even lekker afkoelen, zat ik rond 15.35 weer in de bus en na 2 rondjes ben ik bij de Bund uitgestapt voor een heerlijke koude limonade bij de Costa Coffee (!!!!!!).
Om 17.30 nam ik de bus naar een punt vanwaar je een boottochtje kon doen. Na een leuke gesprek met een amerikaan uit california en een chinees, die samen voor 2 weken in shanghai studeerden, stond ik met een poolse in de rij om de boot op te gaan. Zij zou met een vriendin reizen, maar die kwam nooit opdagen op het vliegveld. Ze komt uit Polen en woont in Brussel, want ze werkt voor het Europese Parlement. En wat hebben we een lol gehad!!!
Er waren geen stoelen meer op de boot, maar genoeg plaats om te staan. Wij zijn achter op de boot gaan zitten, schoenen uit, en onze voeten lekker naar beneden laten bungelen.
De boottrip was leuk, maar viel onze beide tegen. Waarschijnlijk omdat we Hong Kong hadden gezien. Er was vrijwel geen verlichting. Later hoorden we dat het wel verlicht hoort te zijn: lekker dan!
Na de boottrip van 1.5 uur en een wandeling over de Bund, scheidden onze wegen en nu ben ik om 22.25 weer terug in het hostel.
Net nog even water en pringles gekocht in de supermarkt op de hoek.

Morgen weer met de tour. Wel even zorgen dat ik tussen 14 en 16 ergens binnen wat kan bekijken. Ik heb ieder geval nog een kaartje voor de Jin Mao toren, voor een mooi uitzicht.

Voor nu: tot morgen voor mijn 1 na laatste dag in Shanghai.

Heel veel liefs,

Astrid

  • 10 Augustus 2013 - 17:44

    Carolien:

    Hoi As,
    Er wordt niet voor niets aangeraden om in het voor of het najaar naar China te gaan! Het is er 'szomers nu 1 keer bloedje heet! Ah joh ken je lekker zweete :-)
    Klinkt als een leuke dag in Shanhai. Hebben jullie ook adressen uitgewisseld (jij en de poolse) dan kunnen jullie elkaar in Europa nog eens opzoeken (leuke stad , brussel). Veel plezier morgen ik zal zo ff de stad bekijken via google. groetjes van ons T. co & ronald & tyne en haar konijn ...

  • 10 Augustus 2013 - 21:49

    Oma En Opa:

    ha die astrid
    we zagen hier op de televie al dat het ontzettend
    warm was in china en dat de mensen gingen verkoel9ng zoeken
    in de schuilkelders voor de koelte om dat het zo warm was
    dus we kunnen wel indenken dat jullie zitten te puffen
    op de boot was nog een beetje koel
    nu gaat het echt heel vlug dat je weer op huis aan gaat
    een goede vlucht terug gewenst van
    ons doooiiiiiii

  • 10 Augustus 2013 - 22:25

    Tineke:

    Een oude Chinese tempel met airco?! Dat is vast voor het toerisme. Hier is de temperatuur heerlijk. Ik geloof zelfs dat je na thuiskomst weer lekker in verkwikkende regen kunt lopen, speciaal voor jou ;-)
    Ik heb trouwens goed nieuws voor je, uiteraard kun je natuurlijk op Schiphol nog even bij de Starbucks langs, maar ik geloof dat er ook een Starbucks komt in Amstelveen, kun je afkicken ;-)

    Hoop dat je nog leuke dingen zult meemaken de laatste dagen!

  • 11 Augustus 2013 - 09:32

    Marlies:

    Hee Astrid!

    Extreme weersomstandigheden in China dit jaar....daar kun jij dus over meepraten :-) Veel gezien alweer op je eerste dag in Sjanghai, leuk hoor! Jin Mao tower moet je zeker doen wanneer je de kans krijgt. Maar dan overdag....zie je meer dan 's avonds ;-) Hoop dat je vandaag een leuke dag hebt gehad op de volgende hop on/off bus en dat je op tijd verkoeling hebt kunnen vinden. Veel plezier weer!
    Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 20070

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: