Big Bus Tour Shanghai Dag 2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Astrid - WaarBenJij.nu Big Bus Tour Shanghai Dag 2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Big Bus Tour Shanghai Dag 2

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

12 Augustus 2013 | China, Sjanghai

Hoi allemaal,

Goeiemorgen! Gister was zo vermoeiend dat ik mijn blog er nu pas op zet, excuses hiervoor!!!
Na een heerlijke latte bij de starbucks en een paar keer overstappen van route met de bus, zat ik eindelijk in de blauwe route van de hop-on bus.
Deze route ging van de Bund, naar Pudong en weer terug. In Pudong ben ik uitgestapt bij de Jin Mao Tower. Op dit moment de hoogste toren van Shanghai met een observatie dek op de 88e verdieping.
Ik weet niet wat het is, maar elke keer als ik iets ga bekijken staat het in de steigers of hangt er smog in de lucht, de laatste was gister het geval.
Op zich heb ik nog wel wat dingen gezien, maar niet het mooie uitzicht wat ik had gehoopt.
Van daar ben ik naar de zeer bekende Pearl Tower gelopen. Het meest bekende gebouw in de skyline van Shanghai. Daar heb ik, met een prachtig uitzicht op deze toren, van de McDonalds genoten. Er waren niet veel andere restaurants, dus de keuze was snel gemaakt.

Toen weer met de bus terug naar de Bund, via de brug. Via een soort spiraal moet je de brug op en af. Echt grappig!
Bij de Bund nog wat foto's gemaakt en overgestapt op de rode route, die me naar de Yu Garden bracht. Naast een tuin (die dus helemaal niet gratis was, en waar ik dus uiteindelijk ook niet in ben geweest) waren er allemaal leuke chinese straatjes met winkeltjes. Hier heb ik nog wat souvenirs op de kop kunnen tikken.
Ook was er een heel winkelcentrum met allemaal stoffen, knopen, linten enzovoort.
Weer terug in de bus en nog maar een rondje tot People's Square, waar ik snel wat gegeten heb, om nog snel in de bus naar de Skyline van Shanghai te kijken. Helaas.... er was weer geen verlichting.

Toen terug naar het hostel en dus gene blog, want ik was doodop.

Vandaag is mijn laatste dag in Shanghai en wat ga ik doen:....... SHOPPEN!!!
Op 580 Nanjing Road is een Fake Market, waar ik me dus eens lekker ga uitleven.
Tot vanavond en vooral tot morgen in Nederland!!!

Liefs
Astrid

  • 11 Augustus 2013 - 21:48

    Marlies:

    Zit ik er helemaal klaar voor ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 20099

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: