Beijing: aankomst - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu Beijing: aankomst - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Beijing: aankomst

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

10 Juli 2017 | China, Peking

Lieve allemaal,

Vandaag en gister waren bijzonder lange dagen die vlekkeloos in elkaar overliepen; het begon allemaal gistermiddag zondag 9 juli om 12.30 toen we op Schiphol hadden afgesproken. Na een gezellige bak koffie en thee zijn we door de douane gegaan en binnen no time waren wij in Munchen.
Hier begon een beetje de ellende: eerst een vertraging door passagiers die te laat waren en daarna een vertraging van bijna een uur omdat er iets kapot was in het laadruim. In zoverre niet erg maar de vlucht duurde al een lange 8 uur en 40 minuten. We hebben dus lekker lang van het vliegtuig mogen genieten.
Eenmaal aangekomen nogmaals douane maar daarna dan met de Airport Express trein en metro naar ons hostel. Dat werd nog een verhaal opzich want het hostel was niet zo makkelijk te vinden en onderweg zijn we mijn ukkie pillow kussen verloren. Die vonden we niet terug maar we vonden gelukkig wel het hostel; in een kleine hutong met een gezellige chineze sfeer. Helaas geen bar en er zijn weinig mensen op een aantal chineze toeristen na.
We besloten naar de Tempel van de Hemel tegaan aangezien we al te laat waren voor de Verboden Stad. Onderweg naar de metro wees Koen naar een boom en wat lag daar? Jahoor mijn kussen. Wel zonder zak eromheen maar het kussen was heel dus mijn dag kon niet meer stuk.
De Tempel en het omringende park waren leuk om aan de hete buitenlucht te wennen en voor de chineze sfeer maar verder niet zo bijzonder. Vanwege de grote verschillen in tijd, temperatuur en eten besloten we maar even een patatje en cola bij de McDonalds te doen. Nu lekker op tijd slapen want het waren 2 intensieve dagen en morgen staat er een bus klaar naar de chineze muur (om 7.20 uur al).

Weltrusten en wie weet tot morgen.

Liefs Astrid

• 11 Juli 2017 - 21:40

H.v.d.wals:

dat was dan wel een lange dag heb je verslag gelezen veel plezier ook voor koen

• 11 Juli 2017 - 22:32

Tineke:

Pfff, wat een reis toch. Gelukkig dat jullie er nu zijn. Het is dus erg warm daar?