Xi'An: Stadsmuur en Muslim District - Reisverslag uit Xi'an, China van Astrid - WaarBenJij.nu Xi'An: Stadsmuur en Muslim District - Reisverslag uit Xi'an, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Xi'An: Stadsmuur en Muslim District

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

14 Juli 2017 | China, Xi'an

Hallo allemaal,

Vandaag de heetste dag tot nu toe en dat viel best zwaar.
We begonnen de dag rustig aan, omdat we ook even wilden relaxen na de afgelopen intensieve (maar leuke) dagen.
We gingen uiteindelijk dus pas laat naar de stadsmuur, die gelukkig dichtbij het hostel is (dichterbij kan niet want we kijken tegen de muur aan vanuit het hostel). Daar huurden we 2 mountainbikes en begonnen we aan de rit over de hobbelige weg.
Halverwege werd de hitte mij iets teveel. Koen had er ook last van maar ging wel door. Ik besloot mijn fiets in te leveren en in te stappen in een sightseeing karretje, waarvan de bestuurder aangaf dat deze temperaturen erg uitzonderlijk zijn hier. De Chinezen hebben er zelf dus ook last van.
Eenmaal het rondje afgemaakt, hebben we lekker in de airco van de Pizzahut gegeten. Ja ik heb ook gegeten: een heerlijke salade en Koen een pizza.
Daarna zijn we naar de Moslim wijk geweest. Hier was ik weer helemaal in mijn element: zo leuk!!!
We zijn opzoek gegaan naar de Moskee en hebben die gevonden. Het was een mooie tuin met aan het einde een gebedshal (waar we helaas niet inmochten). Mooie tuin maar verder dus niet heel speciaal.
In de kleine gezellige straatjes zijn we lekker souvenirs gaan snuffelen en hebben ook wat souvenirs gekocht. Daarna zijn we rustig bij de Starbucks wat gaan drinken. Ik heb heerlijk even zitten lezen en Koen deed een powernapje.
Daarna nog even terug de wijk in en nogmaals een salade voor mij bij de Pizzahut. Gelukkig begint mijn lichaam daarmee een beetje te herstellen. Als we overmorgen uit de hitte gaan, zal het ook wel wat beter gaan.
Vanavond wilden we naar de fonteinenshow maar we zaten zo gezellig te kletsen dat we de tijd waren vergeten, dus dat wordt morgenavond.
Vanavond even heerlijk douchen en dan gaan we morgenochtend naar het Terracotta leger.

Tot morgen!

Liefs
Astrid

  • 16 Juli 2017 - 16:18

    Rene Van Der Wals:

    Ik zie al, weer hele leuke dingen gezien en gedaan. Veel plezier.

  • 20 Juli 2017 - 21:16

    Oma En Opa V D Wals:

    de pizzahut enn Starbucks komt ons bekent voor dat hadden we ook bij ome hennes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 20091

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: