Songpan - Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Astrid - WaarBenJij.nu Songpan - Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Songpan - Chengdu

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

24 Juli 2017 | China, Chengdu

Lieve allemaal,

Vandaag, op precies de helft van onze reis, ging al weer vroeg de wekker: 5.45 uur! Normaliter ben ik vroeg wakker zonder wekker maar vandaag had ik er toch een beetje moeite mee. Toch een beetje vermoeidheid denk ik.
Om 7 uur ging de bus naar de Chengdu. We werden door een meisje van het hostel lopend naar de halte gebracht, waar de bus mooi op tijd aankwam.
De chauffeur had flink het gas erop. De bus zat helaas helemaal vol en wij moest op de achterste stoelen met dus het minste beenruimte.... dat zat dus al niet geweldig. De route was wel erg mooi: veel langs rivieren en bergen en ook door veel tunnels. Helaas was de weg niet zo heel erg goed dus veel hobbels en de chauffeur bleef maar gas geven. De 6 uur durende rit was dus niet heel erg ontspannend.
Rond 13 uur kwamen we aan op het busstation in Chengdu, vanwaar we met de metro richting het hostel gingen. Dat was toch nog best een stukje lopen en het is hier rond de 33 graden dus dat was weer lekker zweten.
Eenmaal aangekomen was het hostel goed te vinden en ook nog eens erg mooi met veel westerse mensen. De kamer is erg mooi en ook de douche (die natuurlijk meteen even getest moest worden) was heerlijk. Na de lunch in het hostel hebben we ons aangemeld voor een excursie naar de panda's morgenochtend en we hebben onze vuile was ingeleverd zodat we die morgen weer schoon terughebben.
Vanwege de warmte hebben we besloten vanmiddag lekker te relaxen in het gezellige hostel. De gezamelijke ruimte/cafe/restaurant is erg knus en er wordt gelezen, gebiljard en er zitten mensen gezellig te praten.
Nog even snel zijn we naar de Wal mart geweest die hier om de hoek zit. Die was helaas niet super bijzonder: wel washi tape gekocht voor mama. Dus mam, bij deze zijn er 12 onderweg.
Vanavond in het hostel gegeten. Ik spaghetti en Koen een pizza. Daarna lekker naar de kamer om toch een beetje bij te komen. Er zit toch wel wat vermoeidheid in door die rare busreis.
Morgen gaan we leuk naar de panda's dus weer op tijd op zodat de panda's nog wakker zijn.

Tot morgen!

Astrid

• 25 Juli 2017 - 11:50

Marian:

Wat een "hobbelig" reis, ja dat is ook vermoeiend, maar toch weer een stukje verder. Leuk hoor. Haha je bent Aliexpress herself, daar ben ik straks erg blij mee. Is de warmte wel een beetje dragelijk, of lig je voor aap? Nu op naar de panda's. Ik ben benieuwd naar het volgende verslag. Veel plezier!!!! Liefs, Mama

• 25 Juli 2017 - 12:45

Jan:

Hoi Vakantiegangers, de busreis overleefd? Dat is al een overwinning op zich, Koen niet misselijk geweest onderweg? Fijn te horen dat jullie zo genieten alleen jammer dat alles zo snel gaat!
    Lieve lui geniet ze en tot horens. Knuffel Jan

• 29 Juli 2017 - 21:01

Oma En Opa Vdwals:

hobbel met de geit dat is zon weg de blijft wel wakker maar verder een rustige middag is ook wel lekker