Shangr-La: Songzanlin Monastery & Napa Lake - Reisverslag uit Shangri-La, China van Astrid - WaarBenJij.nu Shangr-La: Songzanlin Monastery & Napa Lake - Reisverslag uit Shangri-La, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Shangr-La: Songzanlin Monastery & Napa Lake

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

27 Juli 2017 | China, Shangri-La

Hoi allemaal,

Vandaag was ik alweer vroeg wakker na een interessante avond. Gisteravond kwam er een stel uit Noorwegen aan die naar Tiger Leaping Gorge waren geweest. Het blijkt dus dat alleen de weg waar de toeristenbussen overheen gaan niet toegankelijk is. Het pad waar wij wilden lopen is wel toegankelijk. We hebben dus toch besloten dat we morgen naar Tiger Leaping gaan. Dat betekent wel iets meer plannen, maar dat moet goedkomen.
Vandaag hadden we een eigen auto plus chauffeur tot onze beschikking. Na het ontbijt werden we om 10 uur opgehaald. We begonnen met Songzanlin Monastery. Dit is een klooster waar 600 monikken wonen en waar ook de Dalai Lama geweest is. Van veraf en van buiten zag het er erg mooi uit met gouden daken. Het complex bestond uit een aantal gebedshallen die best mooi waren. Er lag vooral overal veel geld en kaarsen. Nadat we alles bekeken hebben we allebei nog een klein aandenken gekocht en zijn we weer teruggegaan naar de parkeerplaats waar de auto stond te wachten.
Daarna reden we door naar Napa Lake. Hier konden we eerst tussen de koeien en paarden langs het meer lopen en daarna zijn we met de auto het hele meer rondgereden. Onderweg kwamen we van alles tegen: paarden, koeien, varkens inclusief kleine biggetjes en vooral heel veel donkere luchten. Gelukkig hadden we mazzel en hadden we op wat spetters na geen regen maar wel hele mooie foto's.
Bij terugkomst in het hostel hebben we even uitgerust voordat Koen met de hostel mevrouw is gaan praten. Samen hebben ze onze hele trip naar Tiger Leaping Gorge van 2 dagen gepland. Door een landslide is de onderste weg waar normaal de bussen rijden niet begaanbaar. Er moesten dus wat taxi's omheen gepland worden om op het bovenste (geplande) pad te komen. Dat is gelukt en ook is er een hotel met mooi uitzicht voor ons geboekt. Dat was dus best een hele opluchting.
Daarna zijn we lekker in de oude stad gaan eten en hebben we een kleinigheidje gekocht voor Mary, onze hostel mevrouw, want ze heeft ons zoveel geholpen.
Helaas begon het zodanig te regenen dat er niet gedanst werd op het plein. Een enkeling probeerde het wel maar was snel klaar. We zijn dus maar weer teruggegaan naar het hostel om ons op te frissen en klaar te maken voor onze 2-daagse trip.
Of er morgen een blog is weet ik dus niet. Anders is er overmorgen een blog van 2 (hopelijk) mooie dagen!

Tot snel!

Liefs Astrid

• 27 Juli 2017 - 14:48

Marian:

Deze dag is in ieder geval mooi besteed.jammer van het dansen. Heb je ook nog monniken gesproken, of mag dat niet. Ben benieuwd naar de tiger leaping gorge. Veel plezier en geniet ervan, liefs, Mama

• 27 Juli 2017 - 15:46

Gerda Verkuil:

Hallo Astrid en Koen , je tante Gerda is bij mij om jullie mooie reisverslag te lezen wat hebben jullie veel gezien we vonden het heel erg leuk om het zo mee te beleven we wense n jullie nog een leuke tijd en tot ziens. Gerda en Gerda

• 27 Juli 2017 - 16:21

Ina:

Top dat de trip naar Tiger Leaping Gorge toch door kan gaan zeg! Leuk hoor!
    Veel plezier en ik begrijp dat de hoogte geen probleem is. Mooi!
    Gr Ina

• 27 Juli 2017 - 23:48

Nikkie Zut:

Hello Genieters,
    Wat is het leuk om jullie reis zo mee te volgen en wat hebben jullie al veel gezien en beleefd.
    Astrid, hopelijk kan Koen je bij houden want er komt wel veel op hem af maar dat is jouw wel toe vertrouwd en gelukkig lees ik in je verslag ook heerlijke momenten van rust en time out momenten.
    Voor morgen wensen wij jullie weer een mooie trip en aparte belevenissen.
    Geniet er maar lekker van wat jullie nu allemaal samen beleven neemt niemand jullie meer af maar blijft in jullie harten voortleven.

Lieve Groetjes, Jan & Nikkie.
    Uithoorn.