Kunming-Guilin en Ping'An - Reisverslag uit Yangshuo, China van Astrid - WaarBenJij.nu Kunming-Guilin en Ping'An - Reisverslag uit Yangshuo, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Kunming-Guilin en Ping'An

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

01 Augustus 2017 | China, Yangshuo

Lieve allemaal,

Vandaag begon niet helemaal als gepland. We moesten ons om half 7 bij de receptie van het hostel melden, zodat ze een taxi voor ons konden regelen richting vliegveld. Eenmaal beneden was alleen de nachtwacht er die geen engels sprak en geen taxi wilden bellen. Hij gaf ons aanwijzingen om een taxi langs de weg te vinden. Toen er 6.40 uur nog niemand was, hebben we zijn aanwijzingen opgevolgd. Helaas begon het onderweg ook nog eens flink te regenen.
Langs de weg was het echter behoorlijk rustig en ook voorbijgangers konden ons niet helpen. Toen we behoorlijk doorweekt begonnen te raken, besloten we terug te gaan naar het hostel. Het was inmiddels rond 7 uur dus was er een engels sprekende receptioniste. Zij had binnen 5 minuten een taxi voor de deur staan.
Uiteindelijk waren we dus toch nog ruim 2 uur voor vertrek op het vliegveld. Daar ging alles zoals gewoonlijk lekker snel. Helaas werd Koen wel bij de douane flink aan de tand gevoeld omdat hij zijn ehbo-set nog in zijn handbaggage had en ook een verbandschaar is niet toegestaan. Hij moest hem inleveren en we konden door.
De vlucht was lekker op tijd dus na een ontbijtje van de Starbucks, werden we met een bus naar het vliegtuig gebracht. Na een korte vlucht kwamen we aan in Guilin, waar we werden opgewacht door onze chauffeuse. Een enthousiaste dame die lekker doorreed. We waren dus ook al vrij snel bij Ping'An, waar de rijstvelden zich bevinden. Paadjes en trappetjes door dit ouderwetse dorpje brachten onze naar 2 prachtige uitzichtpunten over de rijstvelden. Hier hadden we dan ook echt wat wauw-momenten. Tussen de uitzichtpunten door liepen we prachtig door de rijstvelden zelf. Echt geweldig! Onderweg ook nog een souvenir voor Jan en Rene gekocht.
Om 17 uur hadden we weer afgesproken bij de auto om door te rijden naar het hotel. Dat was net op tijd want onderweg kregen we 2 flinke regenbuien over ons heen.
Rond 20 uur kwamen we aan in het hostel: the Giggling Tree. Hier werden we meteen ontvangen door Karst: de Nederlandse eigenaar. Die legde meteen even alles uit en liet ons onze prachtige kamer zien.
Meteen maar even eten, want de keuken ging om 21 uur dicht. Dus heerlijk op het terras aan de pizza en citroensap. Ondertussen werd er door wat Nederlandse mensen wat chinees vuurwerk afgestoken dus dat was wel gezellig.
Nu lekker douchen en naar bed. Morgen nemen we echt even onze welverdiende rust.

Weltrusten!
Liefs Astrid

• 01 Augustus 2017 - 15:43

Marian:

Zo, dat zijn weer een hoop belevenissen. En wat een gedoe als men geen taxi voor je wil regelen. Nu ja het is gelukkig weer goed gekomen. En waren de rijstvelden erg groot. En waren er ook mensen aan het werk. Ik ben wederom benieuwd naar de foto's. Nou morgen maar een relax dagje. Heeft dit hostel nu ook een zwembad Astrid? Voor nu welterusten en tot het volgenden contact. Liefs, Mama

• 03 Augustus 2017 - 20:29

Annelies:

Wat fijn een luxe kamer. Maar het mooiste lijkt mij inderdaad die rijstvelden. Als je daar wel eens foto's van ziet. Ik ben benieuwd naar al jullie foto's