Shanghai-Wenen-Amsterdam - Reisverslag uit Uithoorn, Nederland van Astrid - WaarBenJij.nu Shanghai-Wenen-Amsterdam - Reisverslag uit Uithoorn, Nederland van Astrid - WaarBenJij.nu

Shanghai-Wenen-Amsterdam

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

08 Augustus 2017 | Nederland, Uithoorn

Lieve allemaal,

Vandaag dan echt de allerlaatste dag en het was een lange......
Vanochtend, na een niet zo geweldige nacht, stond om 6 uur de taxi klaar om ons naar het internationale vliegveld van Shanghai te brengen. Na ruim een uur kwamen we daar aan met onderweg nog wat mooie kiekjes van de stad.
Eenmaal op het vliegveld begon alles al bij de ingang van het vliegveld. Hier werd iedereen, inclusief tassen, gecontroleerd. Dus tassen weer af en door zo'n scan apparaat. Wij zelf door zo'n poortje en tassen weer opladen. Snel door naar de incheckbalie, waar ook een bizar lange rij stond die weinig opschoot.
Eenmaal ingecheckt moesten we richting de immigratiedienst, ook weer lange rijen met weinig beweging, en daarna nog weer de douane/security met ook lamge rijen. Dus na heel veel rijen en staan en wachten waren we eindelijk bij de gates. Koen was de hele ochtend al niet dus we moesten snel even wat eten en drinken regelen.
Een half uur voor boarden nog even snel richting wc en ons laatste geld opmaken aan 2 kleine panda's.
Boarden ging echter ook niet als gepland. Om 9.30 zouden we boarden maar ze waren nog bezig met een andere vlucht dus werd het 9.40 uur. Echter waren er wat problemen met de luchtverkeersleiding dus boarden werd uitgesteld en iedereen moest weer rustig gaan zitten..... Iedereen was al behoorlijk onrustig en informatie was er niet maar om half 11 begonnen ze dan eindelijk met boarden en het vliegtuig vertrok meer dan een uur te laat. Daar begonnen we dan met onze vlucht van 11 uur en 15 minuten. De eerste paar uur gingen wel aardig. Koen voelde zich nog niet top maar had wel de afleiding van wat films. Ik was zelf ook al behoorlijk moe na alle belevenissen van die ochtend dus even de ogen dicht.
De vlucht leek wel eeuwig te duren maar om 16.50 uur plaatselijk tijd kwamen we dan aan in Wenen. Via de EU immigratie en douane/security waren we binnen no time bij de gates. Hier liep gelukkig wel alles lekker door.
Bij de gates even wat relaxen, eten en drinken en om 19.35 gingen we boarden voor onze vlucht naar Amsterdam.
Deze vlucht duurde maar 1 uur en 25 minuten maar ook hier leek geen einde aan te komen. Beiden hadden we het wel even moeilijk want we wilden graag naar huis maar zagen ook op tegen het afscheid-moment. Na 30 dagen is het toch wel raar om onze wegen te scheiden.
Maar om 22 uur kwamen we dan aan dus snel de baggage ophalen. Ja dat was toch iets minder snel dan gedacht want onze baggage kwam als laatste. Wij door de poorten en daar stonden dan onze families te wachten. Wat waren we blij om ze te zien. Na een paar snelle foto's besloten we niks meer te drinken en gewoon lekker naar huis te gaan.
Slapen was wel nodig want na een reis van ruim 24 uur was het voor ons gevoel al 17 uur s'ochtends.

Tot zover dus onze prachtige reis naar China. We hebben genoten van alle mooie dingen en belevenissen die we hebben meegemaakt. Voorlopig wel de laatste keer China want alles wat ik wilde zien heb ik gezien. Nu dus een nieuwe reislocatie bedenken. Maar eerst uitrusten en nagenieten van deze prachtige reis. Iedereen die ons gevolgd heeft: hartelijk bedankt voor jullie reacties. Leuk om jullie reacties te lezen en te horen wat jullie vonden!