Xi'An: Terracotta Leger - Reisverslag uit Xi'an, China van Astrid - WaarBenJij.nu Xi'An: Terracotta Leger - Reisverslag uit Xi'an, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Xi'An: Terracotta Leger

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

15 Juli 2017 | China, Xi'an

Hoi allemaal,

Vandaag zijn we naar het Terracotta leger geweest buiten Xi'An. We moesten daarvoor eerst naar het busstation bij het treinstation en vanaf daar met een bus naar het Terracotta leger. Gelukkig ging alles redelijk snel.
Eenmaal op het complex hebben we eerst bij een klein restaurantje wat gegeten: rijst, komkommer en een prutje met vlees, groenten en aardappels.
Daarna door naar de ingang, die helaas niet zo makkelijk te vinden was..... daardoor werd het bezoek behoorlijk vermoeiend. Na lang zoeken hebben we de ingang gevonden, waar we een behoorlijke entree moesten betalen. Achteraf gezien was dat de moeite niet waard geweest. We zijn uiteindelijk maar 30-45 minuten binnen geweest. Daarin hebben we alledrie de hallen bezocht. Eerlijk is eerlijk: het was leuk om te zien maar de film in het Omniversum laat net zoveel zien, misschien zelfs meer.
Toen weer terug met de bussen en snel het zweet afdouchen in het hostel.
Vanavond zijn we naar de Big Goose Pagoda geweest waar om 21 uur een fonteinenshow was. Daar hebben we wat gegeten. Het mooie winkelcentrum met bewegende dak wat ik Koen wilde laten zien was helaas helemaal vervallen. Het leek wel een spook-winkelcentrum. Erg jammer.
De show was wel weer erg leuk. Erg veel mensen en door het beetje wind waren we ook door en door nat. Wij konden er wel om lachen maar de chinezen renden hard weg. Des te meer uitzicht voor ons haha. Terug zijn we weer met de taxi gegaan, net als de heenweg. Dat is toch wel echt een relaxe manier van reizen en gezien het vele verkeer een hele beleving.

Morgen vliegen we naar Jiuzhaigou. Dan gaan we naar onze reisaanleiding: de nationale parken daar.

Tot morgen!
Liefs Astrid

• 16 Juli 2017 - 21:28

Annelies:

Het klinkt allemaal super. Goede vlucht!

• 20 Juli 2017 - 21:23

Oma En Opa V D Wals:

dushet terracotta leger was niet zo intersant gelukkig dat het eten beter gaat