Xi'An-Jiuzhaigou - Reisverslag uit Jiuzhai, China van Astrid - WaarBenJij.nu Xi'An-Jiuzhaigou - Reisverslag uit Jiuzhai, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Xi'An-Jiuzhaigou

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

16 Juli 2017 | China, Jiuzhai

Lieve allemaal,

Vandaag vertrokken we alweer naar onze 3 locatie: Jiuzhaigou (uitgesproken: DjoDjaiGoo). Vanochtend hebben we heerlijk rustig aan gedaan want we werden pas om 12 uur door de taxi opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Dat was dus lekker een beetje uitslapen, een filmpje kijken, douchen en inpakken.
De taxi chauffeur was al vroeg aanwezig dus om 11.45 uur stapten we in de auto richting vliegveld. Deze man sprak amper engels maar had een erg grappig lachje en wilde met Koen op de foto. Net als alle chinezen gewoon met telefoon tijdens het rijden.
Eenmaal bij de stadsmuur gaf hij opeens aan dat we moesten uitstappen. Via een appje vertaalde hij dat er iets met de auto was en er stond een ander busje voor ons klaar. Op het vliegveld gingen alles redelijk snel: inchecken en de security. Even koffie en lunch gehaald en we zouden boarden.
Toen bleek er iets te zijn waardoor de vlucht vertraagd was: uiteindelijk bijna een uur maar verder een prima vlucht. Wel wat turbulentie maar verder prima.
Jiuzhaigou is maar een klein vliegveldje en wij zaten voorin dus binnen korte tijd hadden we onze baggage en zagen we onze chauffeur met een naambordje met mijn naam. Eenmaal buiten was het maar 13 graden met regen. Dat was wel even een lekkere verkoeling. Ook deze chauffeur sprak geen engels maar had ook geen appje dus we hebben niet super veel gepraat.
Na 1.5 tot 2 uur rijden kwamen we aan in het dorp. Een erg leuke sfeer en gezellig stadje. Ons hostel ligt in een zijstraatje dus gelukkig niet zo druk op straat.
Na inchecken bij super vriendelijke jongens (met goed engels) hebben we onze tassen op de kamer gegooid (die super mooi is, tibetaanse stijl) en zijn we gaan eten. Om de hoek zat een terrasje waar ze bbq'den. Daar hebben we wat stokjes vlees, bloemkool, boontjes en champions gegeten. Daarna nog even water, cola en chips halen en lekker op bed geploft met een filmpje. Morgenochtend vroeg kunnen we hier ontbijt krijgen en gaan we 6.30 uur met een busje mee naar Jiuzhaigou National Park wat al om 7 uur open gaat.
Hier kijken we super erg naar uit!
Dus hopelijk weer tot dan!

Liefs
Astrid

• 16 Juli 2017 - 15:50

Els O'Rourke:

Ik heb Weer even een paar dagen bijgelezen, jammer van het terracotta leger, maar al met al klinkt het allemaal Leuk en gezellig. Liefs uit Libby.

• 16 Juli 2017 - 16:25

Marian:

Ik ben ook bijgelezen, gelukkig is het uploaden nu wel gelukt. Alweer een week zijn jullie op reis wat hebben jullie al veel gezien.
    Benieuwd naar de volgende belevenissen.
    Liefs van mij, Mama

• 16 Juli 2017 - 21:33

Annelies:

Wat hebben jullie het allemaal goed geregeld van te voren. Is toch wat dat dan zo'n chauffeur met een bordje met je naam erop, op je staat te wachten. Nu geniet van jullie Nat. Park. Zal vast heel indrukwekkend zijn.
    En lekker zo'n fris regenbuitje dan die warmte.

• 16 Juli 2017 - 21:35

Annelies:

klopt het dat ik in deze blog geen foto's zie of kijk ik niet goed?

• 16 Juli 2017 - 22:11

Jan:

Leuk te lezen, geniet ze daar! Knuffel Jan

• 17 Juli 2017 - 07:24

Tineke:

Heerlijk voor jullie dat het hier koeler is, dat maakt het wel prettiger om op pad te gaan. Veel plezier weer!

• 20 Juli 2017 - 21:45

Oma En Opa V.d.wals:

we hebben het een beetje bij gelezen met een beetje vertraging op de bestemming
    aangekomen gelukkig dat het eten weer een beetje goed gaat hoe vindt koen
    het bij de chinesen