Jiuzhaigou-Langmusi - Reisverslag uit Langmutian, China van Astrid - WaarBenJij.nu Jiuzhaigou-Langmusi - Reisverslag uit Langmutian, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Jiuzhaigou-Langmusi

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

19 Juli 2017 | China, Langmutian

Hallo allemaal,

Na een onrustige nacht, door een hoop herrie rondom het hostel, ging de wekker alweer om 5.45 uur. Na een snel ontbijtje werden we namelijk door de hostel-taxo afgezet op de bushalte, vanwaar we met de bus naar Langmusi gingen. De bus zou om 7 uur komen maar om half 8 was hij er dan eindelijk. Het was gewoon een touringcar en onze grote tassen gingen onderin.
De rit duurde zo'n 6 uur: we konden dus lekker even een muziek luisteren, een beetje slapen en om ons heen kijken. Dat was ook wel even nodig na zulke intensieve dagen.
Na een paar korte wc-stops kwamen we even na 13 uur aan bij de afrit naar Langmusi. Daar stonden meerdere busjes klaar om mensen naar het centrum te brengen. We waren dus 13.15 uur al bij onze contactpersoon. Liyi heet ze en ze spreekt erg goed engels en is erg vriendelijk. Ze is de eigenaar, met haar man samen, van een leuk cafe, het hotel en het bedrijf wat excursies regelt naar o.a. de nomaden (wat wij morgen dus gaan doen).
Ze bracht ons eerst even naar onze kamer, zodat we konden uitrusten. Later op de middag moeten we even naar het cafe komen om alles door te spreken.
Daar legde ze alles uit over wat we mee moeten nemen, wat we wel en niet moeten doen en wat we gaan doen.
Dat word wel spannend maar ook super leuk!
Dat horen jullie dan pas overmorgen want morgenavond hebben we dus geen internet bij de nomaden op de grasvlakten.
Vanavond in het cafe van het hotel gegeten waar we bijna de hele middag lekker gezeten hebben. Na wat boodschapjes (water en appels) voor morgen, lekker terug naar het hotel om nog even te ontspannen.
Morgen dus geen blog maar waarschijnlijk overmorgen des te meer. Hopelijk tot dan!

Astrid

• 22 Juli 2017 - 10:42

Rene:

Als ik het zo lees houden jullie van op tijd opstaan. Ben benieuwd hoe dat straks in Nederland gaat