Chengdu: Panda Research Base - Reisverslag uit Chengdu, China van Astrid - WaarBenJij.nu Chengdu: Panda Research Base - Reisverslag uit Chengdu, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Chengdu: Panda Research Base

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

25 Juli 2017 | China, Chengdu

Lieve allemaal,

Vandaag ging de wekker iets later maar alsnog vroeg want vandaag gingen we naar de panda's!!!
Om 7.40 uur stond de chauffeur klaar, die ook onze gids zou zijn, om ons naar de Chengdu Panda Research Base zou brengen. Dus na een ontbijtje gingen we op pad samen met een stel waarvan zij uit Oosterijk (Johanna) komt en hij uit Duitsland (Max). Erg gezellig!
Binnen korte tijd stonden we bij het park en gingen we op zoek naar de eerste panda's. De chauffeur bleek helaas geen engels te spreken en ging ook niet direct mee het park in. Dat viel dus tegen maar we hadden een plattegrond dus vonden onze eigen weg.
We begonnen met de rode panda's en daarna de tiener reuzepanda's, een baby panda, kinderpanda's, volwassen reuzenpanda's en nog wat oudere babypanda's. Het was zo leuk! Sommigen hingen lekker in een boom, anderen zaten lekker aan de bamboe te kluiven of waren een beetje aan het klimmen. Ik kon wel uren naar ze kijken. Onderweg kwamen we onze chauffeur tegen die een stukje meeliep maar later weer afhaakte. We hebben dus vooral met zijn vieren lekker rondgelopen.
Aan het eind natuurlijk nog wat souvenirs gekocht en toen terug naar het hostel.
Daar hebben we gelunched en na een powernapje zijn we naar Wenshu Monastery gegaan. Het powernapje was wel even nodig want het is hier weer verschrikkelijk warm dus spreiden onze bezigheden een beetje over de dag.
Wenshu Monastery was dichterbij dan gedacht. Het is een klein klooster met wat gebedshallen. Het was redelijk klein en we hadden het dus ook al vrij snel allemaal gezien. Maar goed ook want het was in de zon behoorlijk warm. We zijn dus weer teruggegaan naar het hostel. Daar hebben we heerlijk nog even ontspannen gezeten en gegeten, waarna we onze schone kleren konden ophalen en onze tassen inpakken. Morgen gaan we weer op reis. Ditmaal naar Shangri-la!

Tot morgen!
Astrid

• 26 Juli 2017 - 10:37

Rene:

Ben heel benieuwd naar de foto's van de panda's, heb je er niet stiekum eentje in je rugzak mee kunnen nemen. Al is het maar een kleintje

gr Rene

• 26 Juli 2017 - 21:13

Anetta:

Alle verslagen eens door gelezen.
    Jullie hebben al veel gedaan en gezien zeg.
    Klinkt allemaal reuze interessant. Ben heel benieuwd naar de foto's.
    Nog een hele goeie reis verder en geniet ervan.
    Groetjes Anetta