Chengdu-Shangri La - Reisverslag uit Shangri-La, China van Astrid - WaarBenJij.nu Chengdu-Shangri La - Reisverslag uit Shangri-La, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Chengdu-Shangri La

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

26 Juli 2017 | China, Shangri-La

oi allemaal,
Na een kort verblijf in Chengdu, vertrokken we vandaag alweer naar Shangri-la. We konden rustig aan doen vanochtend want we werden pas om 8.40 uur opgehaald door de chauffeur die ons naar het vliegveld bracht. Dus even lekker douchen en ontbijten en op naar het vliegveld.
Bij de incheck balie bleek dat we eerste klas vlogen vandaag. We wisten wel dat er een vlucht omgeboekt was en dat we daardoor eerste klas vlogen maar we wisten niet welke vlucht; dat bleek dus deze. Wij naar een andere luxere balie om in te checken en ook bij de douane gingen we lekker in de korte rij. Eenmaal achter de douane mochten we in de speciale lounge van Eastern Airlines: dat was best relaxed zitten. Met een latte en muffin van de Starbucks hebben we onze tijd doorgebracht. De vlucht was wel iets vertraagd maar dat was goed te doen. Door onze tickets mochten we ook als eerste het vliegtuig in en we zaten op de allereerste rij. Wat een luxe!
Bij binnenkomst lekker ruime stoelen, een warm handdoekje en meteen verse jus d'orange. Tijdens de vlucht hadden we onze persoonlijke stewardes en kregen we een kus en deken, heerlijk vers fruit op een gedekte tafel en we hadden een entertainment systeem.
De vlucht was helaas maar 1 uur en 15 minuten dus voor we het wisten kwamen we al aan in Shangri-la. Hier werden we opgewacht door een chauffeur die ons naar ons hostel bracht: Kevin's Trekkers Inn. We werden meteen welkom geheten door Mary, die erg goed engels spreekt en erg behulpzaam is.
Helaas moest ze ons meteen mededelen dat Tiger Leaping Gorge tot zeker Augustus niet bereikbaar is. Door de hoeveelheid regen zijn de wegen niet meer berijdbaar. Dat was wel even balen dus moesten we op zoek naar alternatieven voor de komende dagen. Uiteindelijk hebben we besloten een extra dag hier te blijven en hier in de omgeving meer te bekijken.
Vanavond zijn we naar de oude stad geweest: wauw wat een geweldige sfeer en allemaal kleine leuke straatjes. We hebben bij een knus restaurant gegeten op het terras, waarvan de eigenaar Frans is. Het eten had wel een locale twist: een hamburger van yak vlees. Deze was een stuk beter dan die ik van de week had.
Om 19 uur waren we op het plein. Van 19 tot 21 uur word er elke dag gedanst. Het begon met een enkeling en uiteindelijk dansten de mensen in een hele cirkel: van jong tot oud en van mensen die wisten hoe het moest tot mensen die geen idee hadden en het gewoon leuk vonden.
We gingen wel weer op tijd terug naar ons hostel want Mary raadde aan op tijd te gaan slapen zodat we minder kans hebben op hoogte ziekte. Gelukkig hebben we nog nergens last van maar we nemen ook liever geen risico.
Eenmaal terug moest onze wc gemaakt worden dus we konden buiten nog even genieten van de mooie luchten met onder andere een dubbele regenboog. De hele middag zijn de wolken zwart en dreigend maar gelukkig is alles droog gebleven.
Vanavond op tijd naar bed gegaan zoals aangeraden zodat we morgen weer fris kunnen beginnen.

Tot dan!

Liefs Astrid

• 29 Juli 2017 - 13:58

Jan:

Klinkt niet verkeerd, wat zal het weer wennen worden in Holland alles weer op de fiets en met openbaar vervoer. Zolang jullie daar zijn geniet van die heerlijke luxe. Veel plezier tot horens. A Big Hug

• 29 Juli 2017 - 21:13

Oma En Opa Vd Wals :

jullie hebben wel mee gedanst op het plein waarom niet koen kan toch wel dansen

• 29 Juli 2017 - 21:33

Ma En Opa V D Wals:

ik volg je en vindhet mooi wat je allemaal meemaakt groetjes van opa en oma