Yangshuo: Fietstoch langs Moon Hill - Reisverslag uit Yangshuo, China van Astrid - WaarBenJij.nu Yangshuo: Fietstoch langs Moon Hill - Reisverslag uit Yangshuo, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Yangshuo: Fietstoch langs Moon Hill

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

04 Augustus 2017 | China, Yangshuo

Lieve allemaal,

Vandaag gingen we de toeristische bezigheid van de omgeving uitoefenen: fietsen!
Om 8 uur zaten we aan het ontbijt, waarna we rond 8.45 uur de poort uitreden met onze fotoroute. Van het hostel hadden we een leuke fietsroute die ons langs Moon Hill zou brengen. De beschrijving van de route bestond uit foto's, waardoor je precies kon zien waar je heen moest. Erg leuk dus!
Helaas ging het meteen al mis. Van aanwijzing 3 ging ik per ongeluk meteen naar 5, waardoor we de brug niet konden vinden. Eenmaal uitgevogeld dat dat verkeerd ging en teruggefietst, bleek dat de brug was ingestort! Dus wij een foto maken voor het hostel dat er een extra hindernis in de route zat. Wij zijn dus doorgefietst naar de volgende brug en vanaf de overkant terug naar de kapotte brug, zodat we de route konden hervatten. Iets daarna moesten we een stukje off-road. Dat was wel een dingetje. Koen had een mountainbike maar sommige stukken waren zelfs daarmee al lastig. Ik had een gewone fiets (met een mandje voorop) en heb dus veel gelopen. Gelukkig was het niet een super lang stuk. Eenmaal op de gewone weg had ik behoorlijk vieze benen en een modderige fiets. Maar we gingen door want de gewone- en grindwegen fietsen heerlijk. Op 2/3e van de route (foto 23 vd 31) kwamen we bij Moon Hill. We konden hem van de weg niet zien en besloten dat we de berg wel wilden beklimmen. Moon Hill is in feiten een gat in een berg, waardoor er een mooi plaatje ontstaat, dus die wilden we zien. Echter de weg omhoog (800 trappen) was toch best zwaar, maar eenmaal boven bleken we opeens ook echt in het gat te staan. Dat was toch wel erg gaaf en vooral het uitzicht was geweldig. Dus even mooie foto's maken en terug naar beneden. Vanaf daar waren we echt super snel weer in het hotel. Daar waren we wel toe aan een frisse douche want we waren zeiknat. Gelukkig begon de zon pas rond 13 uur te schijnen en kwamen we 13.45 uur aan in het hotel dus dat scheelde al een hoop van de warmte maar alsnog was het vandaag 34 graden.
Na de douche en een lunch zijn we lekker gaan zwemmen. Koen kon zich de hele middag vermaken met de kinderen van de eigenaren. Ik ben op een gegeven moment lekker gaan lezen met een pot thee.
Rond 17 uur hebben we een snack geprobeerd die door Paulien (eigenaar) werd aanbevolen: Sichuan Lotus Root. Dus de wortel van een lotus plant, gefritueerd en net wat groente en pepers. De pepers schraapten we ervan want ze vertelde dat die niet zo lekker waren. Uiteindelijk was deze snack best lekker en bijzonder. Wel erg vullend dus later hebben we alleen nog wat kleine dingen gegeten.
De dag was al met al best vermoeiend dus we zijn op tijd naar onze kamer gegaan. Morgen hebben we ook een lange dag want dan hebben we een excursie dag. We zijn er benieuwd hoe dat word, maar dat lezen jullie morgen.

Hopelijk tot dan!

Liefs Astrid

• 04 Augustus 2017 - 15:25

Marian:

Wat een belevenis weer. En moonhill zal zeker een bijzondere ervaring zijn geweest, net als die elephant trunk van de week. Wat de natuur al niet doet. En wat een leuk idee van die fietsroute met al die foto's. Ik ben benieuwd wat de excursie wordt morgen, maar dat lees ik dan wel weer in je blog. Veel plezier alvast. Liefs Mama

• 04 Augustus 2017 - 18:33

Tineke:

Het blijft erg leuk om jullie belevenissen te lezen! Even op Guilin afbeeldingen gezocht, prachtig hoor! Veel plezier weer!

• 05 Augustus 2017 - 08:21

Carolien:

Als ik aan het ontbijt zit voordat ik aan het werk ga, lees ik je blogs. Leuk hoor ben ook heel benieuwd naar jullie foto's !! Liefs, tante Co