Guilin-Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Astrid - WaarBenJij.nu Guilin-Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Guilin-Shanghai

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

07 Augustus 2017 | China, Sjanghai

Lieve allemaal,

Vandaag alweer onze laatste echt dag in China. Wat gaat de tijd snel!
Vanochtend werden we, na het ontbijt en contacten uitwisselen met een gezin uit Kortehoef, om 9 uur opgehaald door de taxi die ons naar Guilin Airport bracht. Deze rit ging behoorlijk snel en om 10.30 uur hadden we onze tickets in handen. Toen we echter even goed keken stond erop: Boarding time 10:30. Dat was wel even schrikken want onze oorspronkelijke vlucht was om 12.10 uur. Blijkbaar waren we dus omgeboekt dus wij snel door de Security en rennen naar de gate. Hier waren we net op tijd om in de bus te stappen die ons naar het vliegtuig bracht.
Eenmaal daar aangekomen bleek dat we nogmaals Business Class vlogen. Waarschijnlijk als compensatie van onze omboeking. Dat was dus best wel fijn.
Dus na onze heerlijke warme handdoekjes en jus d'orange gingen we richting Shanghai. Onderweg werden onze tafeltjes weer netjes gedekt voor onze uitgebreide lunch: kip met rijst en groenten, een uitgebreid fruitassortiment, een broodje en een heerlijk kopje groene thee.
Eenmaal aangekomen in Shanghai, eerder dus dan gepland, gingen we met de metro richting hostel. Onderweg in het vliegtuig en dus ook weer in de metro, kwamen we het Franse koppel tegen die we in Tiger Leaping Gorge ontmoet hadden. Dus even bijgepraat en elkaar een fijne laatste dag gewensd want ook zij gaan morgen naar huis.
Eenmaal uit de metro hadden we het hostel zo gevonden. Dit is hetzelfde hostel als waar ik vorige keer ben geweest dus de weg was bekend. Ook hier is het behoorlijk heet (38 graden) dus eerst even afdouchen en wat eten en drinken in het restaurant.
Rond 18 uur gingen we weer met de metro, ditmaal richting East Nanjing Road. Vanaf deze winkelstraat loop je makkelijk richting de Bund, waar je de skyline van Shanghai kan bekijken. We waren al behoorlijk vroeg maar om 19 uur is het hier al donker dus we waren prima op tijd. Ditmaal was de bekende Pearl Tower wel verlicht dus ook voor mij wat nieuws.
Natuurlijk even foto's en selfies maken en een foto van onze Sjoerd Slak. Na de foto's zijn we snel terug gegaan richting metro want het was echt weer een flinke mensenmassa. Onderweg nog een paraplu gekocht want de mijne waren we onderweg kwijtgeraakt (op de vlucht van Kunming naar Guilin). Ook onderweg nog wat eten gekocht voor morgen op de grote vlucht.
Vanavond vroeg naar bed want om 6 uur staat de taxi alweer klaar morgenochtend. Om 10 uur vliegen we dan naar Wenen (duurt 12 uur...) en vanaf daar naar Amsterdam, waar we om 22 uur aankomen. Dan zit de reis er helaas alweer op.
Alvast bedankt voor alle reacties en iedereen die ons gevolgd heeft. Foto's volgen later in een fotoboek.

Hopelijk tot snel!!

Liefs Astrid