Zomerpaleis en Silk Market - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu Zomerpaleis en Silk Market - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Zomerpaleis en Silk Market

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

25 Juli 2013 | China, Peking

Zo, wat een dag!!!
Volgens mij begin ik wel vaker zo, maar zo'n dag als vandaag heb ik nog niet gehad.
Ik begon vanochtend met het Zomerpaleis. Dus ik met de metro, naar een halte buiten het centrum. En natuurlijk was het niet heel makkelijk te vinden, dus heb ik een soort riksja genomen. Er stonden allemaal mannetjes met fietsen met zo'n bankje erachter. En dat was leuk!!!!!
Het was wel even wat duurder, maar ik merkte al snel dat het nog best een stukje lopen was naar de ingang.
Eenmaal bij de ingang heb ik een All-Inclusive kaartje gekocht en een kaart van het "landgoed". Die kaart was het zeker waard!!! Het was een kaart die zegmaar geschilderd is. Echt super mooi!!!

Ik door de ingang en wat was het mooi. Het is een heuvel met een bos erop en daar doorheen allemaal paden, tempeltjes en gebouwen. Echt super leuk! Er was ook een tuin (ik weet ff niet zo snel de naam uit mijn hoofd en ik heb geen zin om de kaart te pakken) en die was echt zo rustgevend! Dat kon ik wel even gebruiken. Het was ook echt een chinese tuin zoals ik die verwacht had.
Daarna door. Onder andere naar Suzhou Street, allemaal winkeltjes langs een riviertje, maar dan ook echt heel langs. Als je een stap naar rechts of links deed (hangt eraf welke kant je stond), viel je naar beneden het water in. Hier was het ook behoorlijk wat drukker met toeristen, terwijl het verder in het park wel goed verdeeld was.
Na nog even rond te hebben gelopen in het park, werd het rond 12 uur toch wel heel erg warm en besloot ik naar de uitgang te gaan. Ik weer terug naar de metro met de "riksja" en door naar de Starbucks ten Zuiden van Tiananmen Square.
Hier heb ik heerlijk op het terras onder de parasol gezeten met een latte. Helaas spraken ze minder goed engels dan verwacht en heb ik nog steeds geen membership kaart. Misschien kan ik het vrijdag nog eens proberen. Maar ook daar in de schaduw was het behoorlijk warm. Maar ik heb heerlijk mensen zitten kijken en even lekker een leesboek zitten lezen.

Ik besloot rond 17 uur toch nog even naar de Silk Market te gaan en ook dat was een hele beleving!! Het is een soort groot winkelcentrum met iets van 6 verdiepingen en allemaal kleine winkeltjes met serieus alles. Iedereen probeert je ook van alles te verkopen.
Ik wilde een paraplu kopen tegen de zon, maar daar wilden ze niet afdingen, dus uiteindelijk heb ik er nog geen een.
Wat ik wel heb gekocht is chinese thee!!! Jasmijn thee, wat onderhand bloembollen lijken, en als je ze in heet water doet, gaat ze open als bloemen. Daar heb ik 2 verschillende van en nog een beetje fruitthee. Hier kon ik lekker afdingen: ik had uiteindelijk alle thee voor de helft van de prijs :)
Daarna door. Ik wilde nog wat leuke souvenirs kopen, maar dat viel me dan weer een beetje tegen. Wat ik wel nog heb gekocht, en wat ik ook graag wilde, zijn theebidonnen. Voor wie niet weet wat dit is: dit zijn bidonnen met een theezeefje erin, zodat je er losse thee in kan doen en als je dan drinkt wordt het door het zeefje tegengehouden.

Daarna ben ik door gegaan naar de KFC. Nooit bij nagedacht dat het spitsuur was. Wat een drukte!! Maar ook wel grappig om te zien eigenlijk. Al die mensen lopen een soort van in de maat en er staat ook allemaal personeel om het goed te laten verlopen. Stond er 1 zo'n vrouwtje en iedereen wilde de, al volle, metro in. Dus iedereen duwen enzo. Begint opeens het geluid dat de deuren dichtgaan. Dus ik dacht: ik wacht op de volgende. Andere mensen dachten er anders over en die vrouw moest, met haar hele kleine lengte, al die mensen duwen, zodat ze niet vastkwamen. Haha dat was echt lachen om te zien.
Daarna dus de KFC en nu ben ik terug in het hostel.
Morgen moet ik vroeg op, want ik ga met Maddie naar de Chinese Muur.

Al met al was het echt een super leuke maar ook inspannende dag! Ik ben wel een beetje van China te houden, of ieder geval Beijing! Het enige minpunt was de hitte. Op een gegeven moment bevloog de hitte me ook, maar dat hoor ik al van meer mensen. Zelfs de Chinezen hebben er moeite mee merk ik.

Nou, dat was hem weer. Morgen een verslag over de meest bekende attractie van China: de Muur.

Doei
Liefs
Astrid

  • 25 Juli 2013 - 15:05

    Liza:

    Hey As, Wat een leuke dag heb je gehad!! Het enthousiasme spat er echt vanaf en dat maakt het lezen ontzettend leuk. Wat een grote markt dan, met maar liefst 6 verdiepingen!!! En dan is het vast best lastig om niet alle hebbedingetjes te kopen! :P
    Ben echt benieuwd naar de foto's van het zomerpaleis en de tuinen! Dat moet er echt supergaaf uit hebben gezien.
    Ik vind het in Amsterdam bij de metro soms al druk als ik 's morgens naar school ga, maar in Beijing is dat vast nog 20x zo erg! :D
    Ik moet je ook de groeten doen van m'n moeder, zij is net als ik één van je trouwe lezers :D
    Veel plezier morgen samen met Maddie bij de muur! Ik kijk uit naar je verslag!
    Liefs en xxx Liza

  • 25 Juli 2013 - 18:54

    Carolien:

    Hey As ! Zohee wat een dag ! Het klinkt leuk, vooral die tuinen bij het paleis lijken me erg mooi ( ik heb net even gegoogled en inderdaad ziet er heel bijzonder uit, vooral de ligging aan het meer!)
    Nu nog ff die silk market opzoeken op google.........zo das een flink winkelgebied ! Ohhhh wat ben je toch een hollander ! afdingen op een paraplu whahaha en um dan ook echt NIET kopen... te grappig.
    Ik had een filmpje op you tube gezien van suzhou street. Dat ziet er wel erg leuk uit. Volgens mij moet jij daar wel opvallen. Ik zag heel veel toeristen maar toch veelal aziatisch volgens mij. Willen ze nog steeds met je op de foto als blonde hollandse schone ?
    Morgen de chineze muur nou ben benieuwd. Hoop dat je toch nog ff een pluutje kan scoren want het zal er vast heel heet zijn. Gebruiken ze er ook van die chineze waaiers? das een leuke souvenier misschien. Nou super veel plezier morgen, ook met australische Maddie ! Doei groetjes ook van Ronald hij leest je verslagen ook graag ! Lfs van ons

  • 25 Juli 2013 - 21:58

    Oma En Opa:

    ha edie astrid
    zo te lezen heb je al veel gezien en meegemaakt daar
    in china vooral dat kleine vrouwtje bij de metro had ik
    \wel eens willen zien dat was lachen en dan de tuinen
    van het paleis zal wel heel mooi zijn
    dus morgen naar de muur dat is een belevenis maar wel
    vermoeiend denk ik en dan afdingen op een paraplu
    ze zullen wel raar kijken met hun speetoogjes
    en verder maakt er maar het beste van
    de groeten van ons en tot het volgende schrijven
    je had ook weer bericht gehad van d4 berg bewoners
    dat las ik
    doooooooeeeeeeei

  • 26 Juli 2013 - 07:18

    Marijke Borgman :

    Hoi Astrid ,wat een belevenis allemaal en zoveel indrukken .goed van je om dit allemaal te doen lieve groeten Marijke

  • 27 Juli 2013 - 15:18

    Pa:

    As

    Wat een belevenis heb je weer gehad, mag toch wel hopen dat je nog terug komt?

    Groet
    Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 20135

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: