Mutianyu; de muur - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu Mutianyu; de muur - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Mutianyu; de muur

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

26 Juli 2013 | China, Peking

Hoi Allemaal,
Hierbij weer een nieuw reisverslag.
Vandaag met ik samen met de Australische Maddie naar de Chinese muur bij Mutianyu geweest. We zijn uiteindelijk met de tour van het hostel meegegaan en na 2.5 week zonder nederlanders, hadden we opeens een bus vol studenten van de TU Eindhoven. Tsja, dat was wel even wat anders, maar wel gezellig.
Eenmaal bij de muur, na 2 uur rijden, gingen we met de kabelbaan de berg op, want de muur bevindt zich op de bergkam. Daar zijn we via het gerenoveerde gedeelte naar een plek gelopen waar het niet-gerenoveerde gedeelte te zien was. Dat was super zwaar, maar zo gaaf!! De trap gingen constant op en neer.
Daarna weer terug naar de wachttoren waar we ophoog waren gekomen met de kabelbaan, daar gingen we naar beneden met een rodelbaan! Zo leuk, deze was echt wel 2 of 3 keer zo lang als die in Valkenburg!

Daarna kregen we nog een chinese lunch in een restaurant onderaan de bergen. Echt lekker! En het eten met stokjes gaat ook steeds beter!

Toen terug naar het hostel en lekker even douchen en nu lekker een boek lezen. Ik ben wel behoorlijk moe na zo'n dag.

Ik houd het dus ook kort.
Op de computer in het hostel hebben ze freegate. Ik kan dus even op facebook. Ik ga zometeen even kijken of ik ook wat foto's kan uploaden op zowel facebook als m'n blog.

Morgen ga ik met Maddie nog naar de Verboden Stad en dan zit Beijing er weer op. Zondag vertrek ik naar Xi'an, waar het super heet schijnt te zijn.

Liefs
Astrid

  • 26 Juli 2013 - 13:46

    Liza:

    Hey As,
    Dat moet zeker een gave dag geweest zijn! En wat zijn de foto's leuk!!
    Geinig dat je een hele bus Nederlandse studenten tegenkwam vandaag! En top dat je met Maddie leuke dingen kunt ondernemen. Volgens mij weer een geslaagde dag en heel veel plezier morgen in de verboden stad! Liefs en xxx

  • 26 Juli 2013 - 16:35

    Carolien:

    Wat super leuk dat we nu ook foto's kunnen zien ! Die met die panda is grappig en natuurlijk de muur en hongkong wat een drukke stad. Leuk dat je met Maddie op pad gaat ook morgen weer. Wat is er Verboden aan die stad ?? Ik zal er straks ff naar googlen, ben gek op google. Eten ze trouwens bij de Mac ook met stokjes :-) ? Veel plezier je laatste dag in Beijing morgen ! en bedankt voor al je trouwe verslagen, daar zijn we heeeeel blij mee ! Lfs t. Co

  • 27 Juli 2013 - 11:30

    Opa En Oma:

    hallo astrid ( wereldreiziger)
    gaat alles goed. het zal wel een hele klim geweest zijn op de muur
    maar die ervaringen pakt niemand je meer af
    wat leuk dat je samen met dat meisje kon reizen
    en wat een verrassing zo n hele bus hollanders
    gaan die ook nog verder jou route volgen of was het eenmalig
    neem je tussendoor nog wel eens een rustpauze of is daar geen tijd
    doe voorzichtig aan je bent al bijna op de helft
    heel veel groetjes en tot schrijfs van

    opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 20135

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: