Verboden Stad - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu Verboden Stad - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Verboden Stad

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

27 Juli 2013 | China, Peking

Hoi Allemaal,

Vandaag het laatste verslag vanuit Beijing.
Vanochtend ben ik met de Australische Maddie naar de Verboden Stad geweest. Nooit bij nagedacht dat het zaterdag was; wat was het druk!!! Gelukkig verspreidde het vrij snel, maar vanwege de regen hebben we vooral veel paraplu's gezien. Gelukkig was het mieser en ik vond het zelf best wel even verkoelend eigenlijk.
De Verboden Stad, of het Paleis Museum zoals de chinezen het noemen, was best mooi. De echte typische Chineze stijl zoals je die zou verwachten.
We zijn ook nog naar de hal met klokken geweest, waar allemaal hele bijzondere klokken stonden tentoongesteld. Dit was best gaaf eigenlijk!
Daarna zijn we naar het hostel van Maddie gelopen, waar we een heerlijke sandwich als lunch hebben genuttigd.
Daarna zijn we door de straatjes gelopen waar ik nog wat ansichtkaarten hebben kunnen scoren.

In het hostel heb ik daarna de film: I give it a year gekeken. Even ter ontspanning, want dat had ik wel nodig.
Ik kreeg net nog een mailtje van David, of ik vanavond mee ga naar de Food Night Market. Dus dat ga ik vanavond doen.
Morgen vertrek ik naar Xi'an, waar ik morgenavond dan aankom, waarna ik maandag met David en Luke, een vriend van David, naar het Terracotta Army ga.

Het is niet veel vandaag, maar vandaag was lekker rustig. Ik ga nu alvast even mijn tas inpakken en dan nog even lezen ofzo.
Facebook zal ik denk ik morgenochtend voor het laatst gebruiken. Dus wie nog wat wil melden via facebook: nu is de tijd!!! Vanaf morgenochtend 9 uur, dat is 3 uur 's nachts nederlandse tijd, kan ik het niet meer lezen.

Doei weer en tot in Xi'an!!!

Liefs Astrid

  • 27 Juli 2013 - 12:09

    Jasper:

    Xi'an je berichten dat je het erg naar je zin hebt! Het lijkt me ontzettend gaaf om daar een keer te zijn, zeker om te bedenken dat daar al die keizers enzo rond hebben gelopen! Je hebt dan zeker ook het Tiananmenplein gezien, met het mausoleum van Mao Zedong. Wat een historie waar je zo 1,2,3 langs kan lopen! En dan nu een paar eeuwen terug in de tijd, naar het Terracotta leger. Ik wens je nog veel plezier!

  • 27 Juli 2013 - 12:58

    Liza:

    Hey As, Jammer dat je door de paraplu's niet echt veel anders zag(bij wijze van dan...).
    Was leuk je vanmorgen vroeg even te spreken, inmiddels is het noodweer hier in Nederland losgebarsten en weer zo goed als verdwenen. Was echt doorweekt en moet nog de helft van m'n wijk lopen...maar toch maar even thuis wachten totdat het over ongeveer een uur waarschijnlijk weer wat droger is en niet meer zo verschrikkelijk onweert. Veel plezier nog vanavond! En succes met je reis naar Xi'an! Hoe ga je daarheen? Ook weer met de trein? En hoe lang ben je onderweg? Liefs en xxx Liza

  • 27 Juli 2013 - 14:23

    Oma En Opa:

    hallo astrid
    we hebben je verslagen gelezen en als wij het goed
    hebben gelezen vermaak je wel derijs naar de muur
    was best interesant om te zien vooral het oude gedeelte
    dat lijkt mij het mooiste en dan met roedelbaan naar
    beneden zo was je wel snel beneden ende verboden
    dat wil ik ook wel eens zien dat is erg interesant
    om mee te maken en orgen naar het terra cotta leger
    dat is wel het einde nog veel plezier gewenst
    van ons
    ps we kregen een kaartje van een stel berg
    beklimmers
    doooooooiiiiiiiiiiiii

  • 27 Juli 2013 - 15:31

    Mama:

    Lieve As, ja wij zijn ook even van onze berg gekomen, maar je bent met David en Luke op pad. Wat een belevenissen maak je mee. Het ziet er geweldig uit. En ook wij lezen al je reisverslagen zodra we de kans krijgen. Goed dat het eten je ook smaakt. Heb je nog meer mensen gesproken? Hier is het ook heet. Maar boven op de camping staat een heerlijk briesje. Vandaag een rustdag voor ons. Tot je volgende verslag maar weer. Liefs en dikke kus, Mama

  • 27 Juli 2013 - 17:34

    Carolien:

    Zo hee gewoon ff uit eten met 2 mannen ! Gaat David met dezelfde trein naar Xian Hahaha leuk woordgrapje van Jasper hierboven ! Haai eten en slang? ook met stokjes? Wij eten vanavond Lasagna jummieeeee. Leuk vooruitzicht dat je weer naar een andere hostel gaat. Hopelijk is deze net zo prettig als deze in Beijing. Hoe is het ontbijt eigenlijk? iets van brood ? en sambal bij... nee flauw. Goeie reis As morgen en we zijn benieuwd naar je belevenissen van de treinreis. Lfs t. Co & Ronald & Tyne :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 20135

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: