Treinreis Beijing-Xi'An - Reisverslag uit Xi'an, China van Astrid - WaarBenJij.nu Treinreis Beijing-Xi'An - Reisverslag uit Xi'an, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Treinreis Beijing-Xi'An

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

28 Juli 2013 | China, Xi'an

Gisteravond ben ik onverwacht met david en luke naar de food night market geweest. Na een zoeken hadden we het gevonden en wat was dat apart maar leuk!
Ik heb haai en slang gegeten en van de haai had ik echt geen spijt. Die was best lekker, de slang heb ik na 1 hap doorgegeven aan luke. Dat is niet mijn ding.
Vanochtend kon ik heerlijk uitslapen waarna ik op weg ging naar het treinstation beijing west. Dat was vanaf de metro nog best lastig te vinden, maar goed, na het gevonden te hebben kon ik nog heerlijk 2 uur in de wachthal zitten lezen.
Eenmaal in de trein was ik een beetje verbaasd. Ik had een 2e klas stoel maar het leek wel eersteklas. Aan het raam en super veel beenruimte. In de trein maar even film gekeken, muziek geluisterd en naar buiten gekeken.
Vooral veel groen en best mistig.

Eenmaal in xian bleek dat er maar 1 metrolijn was, maar die moest ik precies hebben. Op de halte kwam ik gelukkig een zweed tegen die ik kon volgen naar het hostel. Dat weer was wel even schrikken! 35 graden en regen, om 7 uur s avonds!
In het hostel heb ik een 2 pereoonskamer met eigen badkamer, dus dat is best luxe. Helaas vind ik de sfeer wat minder, maar ik hoef er alleen maar te slapen en zaterdag reis ik lekker verder.
Het is wel wat minder rustig dan in het hostel in beijing, er is ook een openbare bar. Gelukkig hoor je dat op mijn kamer niet.

De bedoeling was morgen het terracottaleger met luke en david, maar die hebben de trein gemist, dus dat wordt dinsdag. Morgen dan maar een beetje de omgevig verkennen en uitrusten.

Dat was hem. Het eerste verslag vanuit xi'an.

Liefs
Astrid

  • 28 Juli 2013 - 15:48

    Pa:

    Lieve Astrid

    Fijn dat we je weer even konden spreken, wat een belevenis weer.
    Je kunt er bijna een boek over schrijven.
    Ik hoop dat je in Xi'an ook veel leuke dingen doet en weer mooie verhalen op je blog schrijft.

    Veel liefs van je vader

  • 28 Juli 2013 - 15:53

    Mama:

    Lieve As,

    Goed te horen dat je bent aangekomen in je volgende hostel. De trein alleen al moet een belevenis op zich zijn. Wat een foto's heb je al gemaakt zeg. hoeveel tijd hebben we straks wel niet nodig om dat te bekijken? Leuk dat je met mensen e.e.a onderneemt. Geeft een goed gevoel denk ik zo. Ben benieuwd naar het Terra Cotta leger, maar hoop dat dan dinsdag te lezen. Misschien treft je hier nog andere backpakkers. Ik zou zeggen voor nu dikke knuffel en tot het volgende contact maar weer, Kus Mama

  • 28 Juli 2013 - 15:58

    Pa:

    Lieve Astrid,

    Volgens de statistieken van je blog is hij al 684 x door iemand bekeken.
    Jij hebt zeker wel veel vrienden hè?

    Als diegene die nog niets geschreven hebben ook eens wat leuks achterlaten op je blog zou dat nog veel leuker zijn

    Veel liefs van je vader

  • 28 Juli 2013 - 17:09

    Liza:

    Hey As, Een mooie reis dus weer!!!! Wel lekker dat je een wat rustigere dag tussendoor hebt. Moet daar wel ontzettend warm zijn overdag als het 's avonds nog steeds 35 graden is! Hoop dat je wel airco hebt dan op je ruime kamer! Jammer dat de jongens de trein gemist hebben, maar nu heb je morgen mooi de gelegenheid om de stad te verkennen :P
    Veel plezier en zie je volgende verslag morgen weer! Xxx <3

  • 28 Juli 2013 - 19:21

    Carolien:

    Hoi As, fijn dat je ook hier weer goed bent aangekomen. We hadden het hostel even opgezocht maar het ziet er toch wel leuk uit met mooie kamers. grappig he dat je haai hebt gegeten. waar smaakte dat naar? vis of vlees? wij zijn naar het bos geweest Tyne heeft lekker gehold en gespeeld, nu ligt ze te slapen. ik ga zo even bekijken wat er allemaal te zien is in Xian. heb je morgen chinees ontbijt? wat eten de chinezen voor ontbijt? geniet van alles wat je ziet en meemaakt geniet van ieder moment, Lfs je t. Co

  • 28 Juli 2013 - 20:06

    Oma En Opa:

    ha die astrid
    ik wist niet dat jij zon vis eter was en dan nog haai
    waarom geen haai vinnen soep den treinreis was dus
    uitrusten als ik dat zo lees dus als de heren komen
    dan is de reis naar het terra cotta leger maar dat lezen we
    dan nog wel je vader schrijft er ook lekker op los
    en carol slaat niet een keerover
    de groeten van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 20135

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: