De chinese sfeer in Xi'An - Reisverslag uit Xi'an, China van Astrid - WaarBenJij.nu De chinese sfeer in Xi'An - Reisverslag uit Xi'an, China van Astrid - WaarBenJij.nu

De chinese sfeer in Xi'An

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

29 Juli 2013 | China, Xi'an

Hoi allemaal,

Hierbij weer een nieuw verslag van een, gelukkig, relaxe dag.
Vanochtend heb eindelijk weer eens lekker uitgeslapen. Daar was ik wel even aan toe. Daarna heb ik in het hostel een american breakfast als ontbijt genomen met heerlijke engelse thee.
Op mn gemakje ben ik de stad in gegaan, waar een oude chinese sfeer hangt. Alsof je honderden jaren terug in de tijd bent. Erg leuk!
Ik ben naar een kerkje geweest, waar ik een tijdje binnen heb gezeten. Van buiten was het kerkje heel mooi met een beetje een engelse stijl.
Daarna ben ik naar de starbucks bij de bell tower gegaan, waar ik de hele middag heb gezeten. Helaas viel de stroom uit toen ik een latte wilde bestellen dus ik moest even wachten, maar na 1 uur had ik een latte. Ik werd even onderbroken door een moeder met een zoon en dochter. Die kwamen bij me zitten en de 13 jarige dochter probeerde wat engels met me. Erg leuk! En natuurlijk ook even op de foto!
Rond 17 uur ben ik naar het muslim district gegaan. Hier waren allemaal hele leuke kleine winkeltjes en straatkraampjes en zoals de naam al zegt: moslims. Heel apart om chinese moslims te zien, maar heel leuk! En een goede sfeer! Beetje jammer van alle brommertjes die er tussendoor rijden en toeteren.
Nu heb ik net een kipburger met frietjes gehad in het hostel en schrijf ik mn blog.
Morgen naar het terracottaleger met david en luke.

Vanavond ga ik met het hostel naar een licht en watershow bij de pagoda. Ik ben benieuwd.

Liefs
Astrid

  • 29 Juli 2013 - 13:25

    Pa:

    Lieve Astrid,

    Wat een leuk verhaal bij de Starbucks, doet me aan de kleine Astrid denken, die was ook altijd zo nieuwsgierig.
    Ook goed van je dat je een rustdag hebt ingelast, rust moet je echt inbouwen anders wordt het allemaal veel te veel.
    Ik hoop eerdaags ook weer wat mooie foto's te zien.
    Veel plezier morgen bij het terra Cotta leger, zal wel een heel stuk imposanter zijn als dat wat wij gezien hebben.

    Dikke kus van je vader

  • 29 Juli 2013 - 13:29

    Mama:

    Lieve As,
    Nou ik ook dan meteen maar. Ik sta te rillen momenteel. Het isheel slecht weer en erg koud. tante zegt dat het vanmiddag droog moet worden. Op Het moment dat ik dit schrijf ga je naar de lightshow. Ik Ben benieuwd of het mooier is dan in hong Kong. Fijn dat je goed hebt gegeten, maakt je weer wat sterker. Voor nu, dikke knuffel van mij, Liefs Mama

  • 29 Juli 2013 - 14:16

    Marlies:

    Heeee Astrid

    JAAAA, Xi'an is echtr een heel andere stad dan Beijing en Hongkong. De oude hoofdstad van China, dus ook met een heel lange geschiedenis. Terra Cotta leger is imposant, met name als je bedenkt HOEVEEL soldaten het zijn en met welk doel ze zijn gemaakt en begraven. daar is trouwens ook nog

  • 29 Juli 2013 - 14:18

    Marlies:

    ..... werkt niet helemaal lekker..
    Anyway, is ook nog een leuk boek geschreven over het TC leger. Geef ik je door wanneer je weer thuis bent :-) Zeg... ga je ook nog fietsen op de muur? Is ook altijd leuk en je ziet dan heel goed de oude stad binnen de muur en de nieuwe erbuiten. Anyway..heel veel plezier nog en lekker genieten van alles. Leuk trouwens dat je overal zoveel gezelchap hebt. Dat is toch echt wel een voordeel van alleen reizen. Doeg! Marlies

  • 29 Juli 2013 - 23:22

    Liza:

    Hey As, lekker zo'n rustig dagje tussendoor en toch nog leuke dingen gezien! Hier inmiddels al bijna half twaalf, nog in de kantine wachten totdat het wat rustiger is in de slaapzaal...was een goede eeste dag van kamp, maar het wordt denk nog wel een lange nacht. jij stapt al weer bijna uit je bed denk als ik hopelijk in slaap val. :-) Veel plezier morgen met de jongens. En lees je verslag wel weer! Xxx

  • 30 Juli 2013 - 04:55

    Els O'Rourke:

    Lieve Astrid,
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van je avonturen. Nog heel veel plezier en we denken aan je. Groetjes uit Libby.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 20122

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: