Panda Breeding Centre - Reisverslag uit Chengdu, China van Astrid - WaarBenJij.nu Panda Breeding Centre - Reisverslag uit Chengdu, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Panda Breeding Centre

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

05 Augustus 2013 | China, Chengdu

Hoi allemaal,

Hierbij een wat vroege blog vanuit Chengdu.

Vanochtend ben ik met een tour van het hostel naar het Panda Breeding Centre. Om 7.45 vertrokken we met 2 kleine busjes erheen, terwijl de pandas nog buiten zaten. Wat een schatjes! Helaas werden ze rond 10 uur naar binnen gehaald omdat het gewoon te warm is. Maar ook binnen konden we ze prima zien.
Ook waren er super kleine pasgeboren pandas ter grootte van een hand. Echt zo lief! Die lagen ook in een couveuse.
Aan het einde kregen we nog een korte documentaire te zien, voordat we weer terug gingen naar het hostel rond 12 uur.

Bij de pandas kwam ik een nederlands echtpaar tegen, die ik gister in de trein had ontmoet. Zij vertrekken morgen alweer uit chengdu, en ik geef ze groot gelijk.
Chengdu is geen leuke stad en de mensen zijn niet bepaald vriendelijk.
Maar goed, morgen ga ik met een italiaans stel naar de boeddha van leshan en dan heb ik nog 2 dagen te vullen hier. Daarna vertrek ik vrijdag naar shanghai.
Maar goed, eerst chengdu.

Het weer is hier ook heel anders. Het is hier heeel warm en vochtig en ik hebnal behoorlijk wat muggenbulten. Heel raar dat je in 1 land zoveel verschillen hebt.
Maar goed, nu chengdu, vrijdag naar shanghai en dinsdag naar nederland.

Heel veel liefs

As

• 05 Augustus 2013 - 12:23

Tineke:

Ha meid,
    Jeetje, panda's in de couveuze, geeft wel aan hoe slecht het met de panda stand gaat.
    Reed gisteren toevallig voorbij Castlefest, grappig om al die verkleede mensen te zien. Kun je volgend jaar weer naartoe.
    Hoop dat je nog een hoop leuke dingen zult meemaken komende dagen!

• 05 Augustus 2013 - 15:32

Pa:

Hoi As

Eindelijk was het zo ver, je droom om panda's te zien is uitgekomen.
    Ben je niet de sleutelhanger voor je moeder vergeten.
    Het is toch wel elke dag weer een feest om je blog te lezen, wat een belevenissen allemaal.
    We vinden het allemaal zo knap dat je dit doet, en iedereen die je erover spreekt en zegd dat jij in China zit geeft allemaal positieve reacties.
    Nu morgen weer een leuke dag met je Italiaanse vrienden, ben benieuwd.

Kusjes Pa

• 05 Augustus 2013 - 15:32

Pa:

Hoi As

Eindelijk was het zo ver, je droom om panda's te zien is uitgekomen.
    Ben je niet de sleutelhanger voor je moeder vergeten.
    Nu morgen weer een leuke dag met je Italiaanse vrienden, ben benieuwd.

Kusjes Pa

• 05 Augustus 2013 - 22:46

Carolien:

Hoi As, Leuk hoor die pandabeertjes. Lijkt me super schattig. Heb je leuke souveniers gescoort? Hoe was eigenlijk je treinreis naar Chengdu? heb je alleen geslapen of kon je ook van het landschap genieten? Waarom is het geen leuke stad? en hoe kan je dat al weten? misschien zijn er wel heel bijzondere plekjes te vinden! Leuk dat je met die Italianen op stap gaat. Wie weet hou je er nog leuke contacten aan over! Alweer met stokjes gegeten? Hier nu een beetje afgekoeld en onweer. Tyne vind dat niet leuk. Veel plezier als je naar die grote Boedha gaat, en dan proberen de mooie kanten van Chengdu te ontdekken :-) Doeiii tot blogs x t. Co

• 06 Augustus 2013 - 00:06

Els O'Rourke:

Lieve Astrid,

Hallo vanuit Montana, we hebben een dag heel veel regen gehad en 18 graden en nu is het weer bijna 30. Weer een hele ervaring rijker, ach en wat zo'n stad aangaat je weet het voor de volgende keer daar hoef je dan niet weer heen. Tante Co zei het al als je een beetje verder kijkt kom je mischien nog wel wat moois tegen. Het schiet al weer op, voor je het weet is het alweer voorbij. Thomas vliegt donderdag al weer terug, ik weet niet waar de tijd is gebleven. Nou nog veel plezier van de week en to schrijfs.

Liefs vanuit de USA

• 06 Augustus 2013 - 22:07

Oma En Opa :

ha die astrid
    dat weer een hele onderneming naar de panda's
    waren dat de reuze panda;s en vooral lijkt mij reuzachtig
    zo te lezen heb je al heel wat nationale mensen ontmoed
    het lijkt wel dat ieder een naar china gaat het lijkt
    ook wel een mooi land
    de groeten van ons doooooiiiiii