Leshan - Reisverslag uit Chengdu, China van Astrid - WaarBenJij.nu Leshan - Reisverslag uit Chengdu, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Leshan

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

06 Augustus 2013 | China, Chengdu

Hoi allemaal,

Wauw wat een dag!
Vanochtend om 7.45 vertrok ik samen met elena en max uit italie naar het busstation om vervolgens de bus naar leshan city te nemen.
Hier aangekomen konden we overstappen op een bus naar het boeddha park, waar bleek dat we voor zowel de boeddha als het park moesten betalen. Maar goed, ik heb gezegd dat ik student was en ze vroegen naar mn studentenkaart. Tsja, die had ik niet bij me, maar ik dus zoeken... duurde te lang dus ik kreeg de korting gewoon. Haha
Het park was super mooi. Allemaal grotten met boeddhas en beelden en ook heel veel groen. En natuurlijk horen bij boeddhas....... eindeloos veel trappen! Het waren wel weer veel trappen.
Eenmaal bij de grote boeddha aangekomen stond er een enorme rij. Max hoefde niet naar beneden, dus ben ik samen met elena langs de boeddha de trap af gegaan.
Wauw wat gaaf zeg! Hij is enorm!
Eenmaal beneden kwamen we max tegen, die had een rustige weg omlaag gevonden.
Toen dus weer omhoog met trappen, waarna we uitkwamen in een vissersdorp, waar max en elena mij trakeerden op een luch, omdat ze het zo goed vonden dat ik zoveel probeer.
Daarna nog even een tempel in met een monnik die iets teveel wierook had gerookt en toen konden we gelukkig bij een andere uitgang een bus terug naar chengdu pakken.
Eenmaal terug rond 19 uur hebben we nog een gekletst, waarna ik weer naar het winkelcentum ging die ik gisteravond ontdekt heb. Hier hebben ze een soort starbucks maar met alleen maar thee en thee lattes. Echt heerlijk!
Daarna was er nog een dansles op straat waar ik een naar heb gekeken.

Net heb ik van max en elena afscheid genomen, die vertrekken morgen. Ook thomas en sebastiaan, een nederlandse tweeling met hun opa op reis, heb ik vandaag ontmoet maar vertrekken morgen. Grappig want thomas doet de amsterdam university college en sebastiaan doet geneeskunde in groningen. Ook zij hebben net hun 1e jaar af.

Maar goed. Morgen een beetje de stad in en uitrusten.

Heel veel liefs

As

  • 06 Augustus 2013 - 22:40

    Carolien:

    Hoi Astrid !!! Ik had op google al gezien dat die boedha giga is. Leuke foto ook ! Heb je zelf ook nog op straat gedanst? of met iemand op de foto gegaan? Was weer een indrukwekkende dag, jij maakt wat mee zeg ! Geniet van ieder moment want als je weer hier bent dan ben je niet meer daar ....
    Nog iets typisch chinees gegeten of gezien? ik rook de chinees toen ik uit mijn werk naar huis fietste maar daar bleef het dan wel bij :-) veel plezier in Chengdu en maak van ieder ogenblik iets bijzonders ! Liefs t. Co

  • 06 Augustus 2013 - 22:43

    Opa En Oma:

    hallo astrid
    wat geniet jij van deze mooie reis
    hennes zei net dat hij alles volgt en dat je dat je leven
    lang niet zal vergeten
    mooi bij de pandas he waren er veel jongen
    en ik vind je toch wel stoer dat je met zoveel mensen
    contact hebt.en vanavond was robert hier met zijn meisje
    en die vinden het ook heel mooivoor jou
    nog een paar daagjes genieten en dan op naar een
    andere vakantie om lekker uit te rusten
    heel veel plezier nog en tot de volgende keer
    groetjes van opa en oma

  • 07 Augustus 2013 - 09:49

    Pa:

    Lieve Astrid,

    Je begint nu echt een globetrotter te worden.
    Elke dag komen er nieuwe mensen en nationaliteiten bij met wie je op pad gaat. Als je al die mensen ooit eens wil opzoeken maak je direct nog een wereldreis.
    Nu nog een daagje in deze stad en dan op het vliegtuig naar je volgende bestemming.
    Ben benieuwd wat je daar weer te melden hebt
    Veel liefs, ook van je moeder natuurlijk.
    Groetjes je vader

  • 07 Augustus 2013 - 12:22

    Marlies:

    Hee Astrid

    Pffffft, als ik alleen al aan al die trappen denk krijg ik weer pijn in m'n kuiten. Er is duidelijk door de jaren heen wel e.e.a. vernaderd en in China is alles ook veel commercieler geworden blijkt. Tja, ook daar slaat de crisis toe en willen ze nu dus overal geld uitslepen. Je kan het ze eigenlijk niet eens kwalijk nemen, toch?
    Superleuk dat je zo enthousiast bent en lekker kan genieten van alles en geweldig toch dat je al die mensen leert kennen. Zijn vaak best wel onvergetelijke ontmoetingen. Zoals je paps al schrijft; als je al die mensen nog eens wilt ontmoeten kun je meteen een wereldreis maken na deze "wereld'reis :-)
    Geniet nog lekker (geen Emei Shan??) en blijf ons vooral op de hoogte houden van je avonturen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 20135

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: