Chengdu de stad - Reisverslag uit Chengdu, China van Astrid - WaarBenJij.nu Chengdu de stad - Reisverslag uit Chengdu, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Chengdu de stad

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

07 Augustus 2013 | China, Chengdu

Hoi allemaal,

Hierbij een verslag van niet al te speciale dag, maar wel een nieuwe ervaring: regen die nooit meer stopt!
Gisteravond hoorde ik al zeer zware onweer, maar vanochtend was het droog met een heerlijke temperatuur.
Dus na lekker te hebben uitgeslapen ben ik gaan lopen om wat dingen in de stad te zien.
Ik had me een beetje vergist in de afstanden, wat verklaart waarom ik de metro niet kon vinden maandag.
Eerst een klooster, waar ik vamwege de vele chinezen weinig van heb gezien. Toen de katholieke kerk, wat erg leuk was want er was een soort dienst. Allemaal oude vrouwtjes gingen zingen. Echt leuk!
Toen ging ik naar het peoples park, maar onderweg kwam ik een soort engels cafe tegen, waar ik thee met een cupcake kon krijgen. Maar toen begon het keihard te regenen, dus nog maar een thee. 3 uur later regende en onweerde het nog steeds heel hard, dus ben ik na het inwinnen van info, de bus in gesprongen.
In het winkelcentrum nog even jasmijnthee op mn vaste plekje, ze wisten zelfs al wat ik wilde, dus ik hoefde niet te wachten.
Toen terug naar het hostel, helaas was er zoveel regen gevallen dat het water niet wegloopt. Ik had dus drijfnatte voeten.

Morgen schijnt het weer nog erger te worden. Na het inpakken van mn tas en uit te slapen, ga ik denk maar even ontspannen lezen in het winkelcentrum. Daarna moet ik me opmaken voor mn laatste binnenlandse reis: de vlucht naar shanghai.
Helaas dus niet naar het grootste gebouw ter wereld met een winkelcentrum, bioscoop en strand, maar ontspannen is ook nodig, want in shanghai heb ik een druk programma.

Voor nu, welterusten en tot morgen!

Liefs
Astrid

  • 07 Augustus 2013 - 16:14

    Pa:

    Lieve Astrid,

    Nu weet je ook wat echte regen is, dan is de regen hier maar een schijntje.
    Je hebt toch nog wat gezien vandaag, maar even uitrusten op zo,n lange reis kan echt geen kwaad, anders heb je vakantie nodig na je vakantie.
    Dus morgen lekker rustig aandoen en dan hop naar changhai. Als ik internet mag geloven dan is het daar weer lekker warm en droog, dus doe je best met je eindspurt.
    Groetjes van je vader en moeder.

  • 07 Augustus 2013 - 17:02

    Opa En Oma:

    dag astrid
    heb vandaag weer even gelezen wat je beleeft
    het loopt een beetje op het eind he
    het is hier nu een beetje fris en nat vandaag
    als dat ook volgende week zo is zal je het wel koud hebben als je aankomt
    is je verkoudheid al weg kan je er weer tegen
    dat zie je dat je overal went want ze weten al precies watvoor thee
    heel veel groeten ook van opa en natuurlijk ook van mij
    groetjes en tot de volgende keer dag wijffie

  • 07 Augustus 2013 - 20:44

    Carolien:

    Hoi As ! Het doet me denken aan die keer dat ik Floortje Dessing in 1 van haar programma's door 20 cm regenwater zag ploeteren . Hahaha dat hoort er zeker bij als je een wereldreiziger bent!
    Jammer dat je niet naar dat giga gebouw kunt. Ik had het even opgezocht en dat ziet er wel super mooi uit. Zwempak mee en zwemmen in een indoor zee... Hoe gaat het met de chinese taal? of doe je alles in het engels? en nog haai gegeten? Hier vandaag koel en regenachtig maar das ook wel weer even lekker.
    Veel plezier morgen en alvast een goede reis naar sjanghai !!
    Liefs van ons Co, Ronald, Tyne en Pablo het logeerkonijn

  • 07 Augustus 2013 - 23:57

    Nikkie:

    Hello Lieve Astrid,

    Vanavond even weer je reis/blog-verslag gelezen (doe ik regelmatig) en wat maak jij fantastische dingen mee!
    Oké vandaag dan een dag met fikse regenbuien maar ook dat hoort bij het land,
    verder zie- beleef en ervaar je hele bijzondere dingen zo ook de ontmoetingen met andere
    Globe Trotters,
    altijd leuk om je belevenissen weer even met andere te delen.

    Voor morgen (vandaag wanneer je dit leest) doe je het even rustig aan en dat is zeker niet verkeerd want er zit nog een hele mooie reis naar Sjanghai in het verschiet en daar heb je de nodige energie weer voor nodig dus geniet maar even van deze rustmomenten in gezelschap van je jasmijn thee!
    Astrid, ik vind het geweldig zoals je het doet en blijf je volgen............

    Geniet en snuif allesssssssssssssssssss maar lekker op dit neemt niemand je meer af en niet iedereen is in staat dit te mogen beleven naast al je foto's is deze reis een ervaring c.q belevenis voor het leven!

    Lieve groetjes van ons en nogmaals Geniet ervan!
    Jan & Nikkie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 20135

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: