Beijing: de Chineze muur bij Mutianyu - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu Beijing: de Chineze muur bij Mutianyu - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Beijing: de Chineze muur bij Mutianyu

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

11 Juli 2017 | China, Peking

Lieve allemaal,

Vanmiddag heb ik pas het verhaal van gister online kunnen zetten. Gisteravond kreeg ik steeds een foutmelding en na die lange 2 dagen wilden we liever gaan slapen.

Vanochtend ging de wekker alweer vroeg want vandaag gingen we naar de Chineze muur bij Mutianyu. We gaan met een georganiseerde excursie dus we werden opgehaald door een busje. Deze zou er om 7.20 uur zijn maar was er pas 8.00 dus dat was nog even een spannende ochtend. Eenmaal onderweg maakte we kennis met de andere koppels in de bus: een stel uit Miami, een stel uit Portugal en een opa met kleinzoon uit Brazilie. Erg gezellig dus en ook nog met onze gids Leo.
Zelf voelde ik me 's ochtends niet geweldig helaas na een onrustige nacht. Gelukkig had Koen wel lekker geslapen. Eenmaal onderweg voelde ik me ook al beter en eenmaal bij de muur was het vooral enthousiasme wat overheerste.
We gingen met de kabelbaan omhoog, waarna we besloten naar het oosten te lopen, hier konden we namelijk naar het einde van de muur lopen (het einde van het gerenoveerde gedeelte) en het ongerenoveerde deel zien.
Het klimmen van de trappen was behoorlijk zwaar en het was ook erg warm. Na wat rustmomenten zijn we er wel gekomen en daarvoor waren we erg trots op elkaar en onszelf. De meeste mensen komen niet zo ver.
We hebben nog wat mooie foto's gemaakt (ook van Sjoerd en Sjoerd) en zijn rustig aan weer teruggelopen naar de kabelbaan. Hier gingen we met een rodelbaan naar beneden; dat was erg leuk.
Eenmaal beneden moesten we verzamelen bij het restaurant van Mr. Yong. Hier kregen we een heerlijke chineze lunch; met voor Koen de eerste echte kennismaking van eten met stokjes. Het eten was heerlijk en het gezelschap was ook erg leuk. Toen terug met het busje naar het hostel, waar we gelukkig onze treintickets in ontvangst konden nemen: dan kunnen we overmorgen tenminste naar Xi'An.
Na even wat rust in de lekkere koele hostelkamer zijn we op stap gegaan om bij de Subway een broodje te eten. Nu even rustig om de kamer voorbereiden en uitrusten voor morgen. Dat is onze laatste dag in Beijing, voordat we naar Xi'An gaan.

Liefs
Astrid

  • 12 Juli 2017 - 20:22

    Rene Van Der Wals:

    Ik lees alleen maar positieve belevingen, ben heel benieuwd naar de foto's.
    Hopelijk kan je wat tot rust komen want de vakantie is nog lang.

  • 12 Juli 2017 - 23:50

    Liza:

    Hey As en Koen, fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen maandagmiddag ondanks de korte vertraging bij de overstap.
    En al mooie hoogtepunten gezien de eerste dagen! Ben ook benieuwd naar de foto's. ;)
    Genietze en ik kijk al uit naar jullie volgende verslag.
    Xxx Liza

  • 20 Juli 2017 - 21:03

    Oma En Opa V D Wals:

    zo jullie zijn naar een flinke hoop stenen wezen kijken lijkt me erg enteresant

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 20113

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: