Beijing: Verboden Stad en Zomerpaleis - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu Beijing: Verboden Stad en Zomerpaleis - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Beijing: Verboden Stad en Zomerpaleis

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

12 Juli 2017 | China, Peking

Lieve allemaal,

Wat een lange lange lange dag.
We begonnen vanochtend alweer redelijk op tijd want we hadden een hoop te doen. Na wat boodschapjes (appels voor mij en croissants voor Koen) zijn we naar het plein van de Hemelse Vrede (Tiananmen Square) gegaan. Hier was het behoorlijk druk, maar tijdens onze aankomst was er vlak voor de Verboden Stad (die naast het plein ligt) een fonteinenshow met muziek; dat was erg leuk. Het plein was verder niet zo bijzonder dus snel wat foto's en richting de Verboden Stad. Dat was echt super druk. We moesten eerst in de rij voor kaartjes; we hadden de mazzel dat we studentenkaarten konden dus lekker goedkoop. Daarna erin: wat een drukte. We zijn eerst maar eens een schaduw plekje gaan zoeken om mij te komen. Zelf voel ik me nog steeds niet optimaal en de hitte helpt ook niet mee. We zijn met een behoorlijke vaart door het complex gelopen: leuk om nu eens de stad met zon te zien ipv regen maar veel van hetzelfde. Met een speciale toeristen bus zijn we teruggegaan naar een metrostation om door te reizen naar het Zomerpaleis. Ook daar weer studentenkaartjes dus we hebben lekker veel bespaard vandaag. Het zomerpaleis was bij binnenkomst meteen indrukwekkend: we zijn begonnen met Suzhou street, wat allemaal kleine oude winkeltjes zijn langs het water. Het is daar ook eenrichtingsverkeer want je kan elkaar amper passeren. Na het beklimmen van een tempel met Boedha's zijn we rustig weer afgedaald en kwam we een Australische moeder met 2 kinderen tegen. Na een kort gesprek besloten ik en Koen de boot te nemen richting de uitgang. Het was een soort nood want we waren beiden behoorlijk moe, maar de bootreis was geweldig mooi. Na vertrek uit het park zijn we met de metro toch weer richting de Subway gegaan. Omdat ik door de jetlag nog steeds wat moeite heb met eten en omdat we nog wat water wilden inslaan (wat naast het metrostation kon) leek ons dit het beste. Na terugkomst in het hostel even gedouched en nu snel ons bed opzoeken. Morgen reizen we door naar Xi'An. Hopelijk hebben we daar een wat leuker hostel.

Tot snel!
Astrid

• 12 Juli 2017 - 20:23

Rene Van Der Wals:

Leuke belevingen zo te lezen, veel plezier.

• 13 Juli 2017 - 11:42

Jan:

Hallo Tortel duifjes
    Leuk om te lezen en genoeg te beleven! hoop dat je je wat lekkerder voelt Astrid vandaag geniet ze en veel plezier.
    Knuffel Annelies en Jan

• 13 Juli 2017 - 16:48

Annelies Van Vliet:

Wat een beleving zo ver weg en wat doen jullie al veel leuke dingen

• 15 Juli 2017 - 07:08

Els O'Rourke:

Lieve Astrid, alweer heel wat gezien in een korte tijd, goede reis en veel plezier.

• 15 Juli 2017 - 21:58

Hvdwals:

jullie zijn al aardig bezig geweest samen veel gezien