Jiuzhaigou: Jiuzhaigou National Park - Reisverslag uit Jiuzhai, China van Astrid - WaarBenJij.nu Jiuzhaigou: Jiuzhaigou National Park - Reisverslag uit Jiuzhai, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Jiuzhaigou: Jiuzhaigou National Park

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

17 Juli 2017 | China, Jiuzhai

Lieve allemaal,

Vanochtend ging de wekker echt heel erg vroeg: om 5.45 uur! Gisteravond kon ik eindelijk al mijn blogs uploaden, wat in Xi'An niet lukte. Vandaar ook nog weinig tot geen foto's. Wel super fijn wakker worden met al die lieve berichten.
We waren dus al vroeg wakker en na een snel ontbijtje konden we met een gratis shuttle meerijden naar de ingang van Jiuzhaigou National Park. Daar stonden we dan om 6.45 uur in de rij voor de kaartjes met de overtuiging dat het park om 7 uur open ging.... het bleek half 8 pas open te gaan maar goed we stonden lekker vooraan. Toen met de bus naar het eerste dal. Het park bestaat uit 3 dalen, als een soort y-vorm. We stapten eerst maar in een willekeurige bus want we wilden toch overal heen. We begonnen in het rechter dal en daar waren lekker weinig mensen, dus besloten we een stuk naar beneden te lopen. De enige mensen die we tegenkwamen waren 3 Denen en een handje vol Chinezen.
Wat was het daar mooi zeg! Ruige bergen, mooie helder water en alleen maar het geluid van stromend water. Het was vanochtend wel echt heel koud, maar we waren dan ook al boven de 2900 meter boven zeespiegel.
Op een gegeven moment besloten we een stukje met de bus te gaan. Daarna begon de drukte...
Overal waar we kwamen waren superveel Chinezen, met paraplu's, tassen, camera's en selfie sticks. Dat was wel jammer want de magische sfeer was daardoor flink minder maar alsnog een super mooi gebied.
We hadden ons wel verkeken op de grootte van het park dus na nog een stuk wandelen namen we de bus naar het linker dal om daar nog even te kijken. Het begon daar echter flink te regenen en zowel Koen als ik hadden het wel een beetje gehad. Het was inmiddels dan ook al half 3 geweest.
Met 2 bussen en een taxi zijn we teruggegaan naar het hotel om even lekker bij te komen. Het onderste dal hebben we mooi vanuit de bus kunnen zien. Eenmaal aangekomen in het hotel hebben we even gerelaxed, om vervolgens weer lekker bij een typisch chinees/tibetaans restaurantje te eten, wat we na 2 keer bijna ons terrasje kunnen noemen haha.
Vanavond wilden we ook de bus naar Huanglong National Park regelen (voor morgen) en naar Langmusi (overmorgen). Nu bleken er nog 2 mensen te zijn die morgen naar Huanglong willen dus we delen een taxi. Wel zo relaxed :) en we gaan dan pas om 8 uur weg in plaats van 6.30 uur, dus het scheelt ook nog eens een hoop tijd.
Morgen dus naar Huanglong, wat de echte aanleiding was van onze reis.

Tot morgen!

Liefs
Astrid

• 17 Juli 2017 - 22:01

Jan:

Regen en kou , het doet bijna Hollands aan. Maar wel leuk om te horen dat jullie zo genieten!
    Heb je nog problemen met eten Astrid? Hopelijk gaat dat nu wat beter in ieder geval veel plezier en tot horens. Hug van ons!

• 18 Juli 2017 - 08:26

Ina Van Bruggen:

Lieve Koen en Astrid,
    leuk jullie avontuur zo te volgen en te lezen hoe jullie genieten!
    Veel plezier vandaag in Huanglong, wat de aanleiding van jullie reis was.
    Groetjes Wolter en Ina

• 20 Juli 2017 - 21:52

Oma En Opa V.d.wals:

ik las het verslag van het park wat niet zo intersant is maar je moet het wel gezien hebben