Langmusi-Songpan - Reisverslag uit Songpan Muchang, China van Astrid - WaarBenJij.nu Langmusi-Songpan - Reisverslag uit Songpan Muchang, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Langmusi-Songpan

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

22 Juli 2017 | China, Songpan Muchang

Lieve allemaal,

Vandaag weer een reisdag van 240 kilometer en dit maal lekker makkelijk met een taxi.
Vanochtend eerst weer even lekker ontbijten bij het cafe; Koen had een pannekoek met jam en ik yoghurt met banaan en muesli. En natuurlijk lekker een kop thee erbij. Om 9.30 uur stond de taxi klaar die we geregeld hadden om ons naar Songpan te brengen.
Dat bleek 240 kilometer te zijn en de chauffeur reed lekker door. Onderweg mooie graslanden met koeien en schapen gezien die ook regelmatig overstaken.
Rond 13 uur reden we Songpan binnen. De chauffeur moest regelmatig bellen om te vragen waar ons hotel was. Dat was wel vervelend en daardoor werden we zelf ook een beetje onrustig. Uiteindelijk bleek het in een zijstraatje te zitten en konden we naar ons hostel.
Het hostel is erg primitief maar heeft ook wel wat. We hebben een mooie kamer met 2 tweepersoons bedden. Na even wat ontspannen en douchen zijn we maar eens richting de oude stad gegaan. Daar zou rond half 9 een lichtshow zijn.
Eettentjes vinden was nog best lastig en binnen de oude stad hebben we dan ook bij een soort burger restaurant wat gegeten. Vlak daarnaast bij de East Gate zit een plein waar de show was. Wat waren daar veel mensen!
De show begon stipt half 9 maar met allemaal toespraken in Chinees: niks van te begrijpen dus. Doordat iedereen op krukjes stond konden we ook niet veel zien. Rond 9 uur begon dan de show met vooral veel mensen. Indrukwekkend was het nog niet heel erg. We besloten maar terug te gaan naar het hostel want het kostte erg veel energie om uberhaupt een beetje te zien. Onderweg terug hoorden en zagen we super veel vuurwerk. Dat was dus wel even balen. Heel misschien proberen we het morgen nog eens.
Nog even een filmpje en dan lekker bijkomen. Morgen is bestempeld als rustdag maar we gaan wel even de oude stad verkennen.

Slaap lekker en tot morgen!

Liefs Astrid

• 22 Juli 2017 - 16:28

Rene:

De reis blijft wel boeien met al die afwisselingen. Ik hoop dat jullie morgen wat bij kunnen komen op de rustdag.
    Lekkers slapen vast

Gr rene

• 23 Juli 2017 - 13:40

Oma En Opa V D Wals:

hallo hier een bericht uit holland het ging goed bij de normaden las ik een rustdag is wel belangrijk dan kun je weleven bijkomen zon lange reis is best vermoeientot de volgende keer maar weer