Lange reis - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Astrid - WaarBenJij.nu Lange reis - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Astrid - WaarBenJij.nu

Lange reis

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

16 Juli 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Pff wat een dag(en)!!! Maandagmiddag vertrok ik me mijn mama naar schiphol rond een uur of 4. Na een hele lange rij was ikmdan eindelijk mijn rugzak kwijt.
Ongeveer driekwartier later moest ik al door de douane. Dat was toch echt geen pretje om afscheid te nemen. Gelukkig ging het boarden redelijk snel alleen toen stond er een trap vast aan het vliegtuig. Tja , dus vertraging. Daarna ook nog eens over de polderbaan waarna we eindelijk de lucht in gingen.
Uiteindelijk ging de overstap op helsinki ook lekker snel, alleen duurde de vlucht immens lang. Eenmaal aangekomen in hong kong ben ik meteen naar mijn hostel gegaan, wat erg hectisch ging. Dat kan ook komen omdat ik echt doodmoe ben.
Hopelijk morgen wat beter weer, want het regent en is bewolkt. Hopelijk wen ik ook snel aan het geluid want anders kan ik nog niet slapen.
Dat was dan de eerste vanuit hong kong. Xxx

  • 16 Juli 2013 - 12:39

    Marlies:

    Hee Astrid

    Welkom in HongKong en bijna China ;-)
    Tja, met zoveel mensen zo dicht op elkaar moet het wel luidruchtig zijn he..
    Op Emei Shan zal je daar minder last van hebben...

    Hoop dat je een beetje lekker slaapt en dan heerlijk uitgerust de stad en omgeving kunt gaan verkennen. Zo veel te doen en zien!

    Heel veel plezier en geniet van dit grote avontuur,
    Marlies

  • 16 Juli 2013 - 12:45

    Mama:

    Lieve As, Ja dat is zeker een lange reis. Nu proberen goed uit te rusten. Dan kun je morgen aan je programma beginnen. Je hebt met niemand rekening te houden dus neem de tijd en geniet van alle nieuwe indrukken. Dikke kus, Mama

  • 16 Juli 2013 - 13:52

    Mary Winters:

    Hoi Astrid.. ik dacht misschien wel eff leuk om iets ieits Nederland te horen...
    Inderdaad een lange reis zo. Rust goed uit. ( hopelijk lukt dat daar met de drukte om je heen ) Morgen weer een nieuwe dag en de stad ontdekken. Dat is vast leuk... alhoewel ik geen stads mens ben. Maar volgens zeggen schijnt het een super stad te zijn. Geniet er van. MAry

  • 16 Juli 2013 - 15:58

    Liza:

    Hey As,

    Top om te horen dat je reis goed gegaan is!
    Rust nog even goed uit! En dan kun je lekker genieten van alles wat op je pad komt tijdens je reis!!!
    Have Fun! :D

    Liefs en xxx Liza

  • 16 Juli 2013 - 16:34

    Carolien:

    Hoi As , Goed te lezen dat je veilig aan bent gekomen. Lekker slapen en morgen fris weer op !!! zal best even wennen zijn, maar er is vast zo veel te zien en te beleven dat je geen tijd hebt om moe te zijn!
    Ik ben erg benieuwd of mensen daar ook huisdieren hebben, wil jij rondkijken of mensen daar ook hun honden uitlaten en wat voor soort? Doeiiiiiiii voor nu . Liefs t. Co en Tyne

  • 16 Juli 2013 - 21:27

    Nikkie:

    Hello Astrid......ja, ja, zelfs je kapster volgt je op de voet!
    Een hele reis met heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel vlieg-uren maar het is het vast allemaal waard.
    Nu, even goed uitrusten en dan alles opsnuiven en beleven.

    Huânying guânglin!!!!!!!!!! oftewel: Hartelijk Welkom!

    Je ziet Astrid ik heb wat huiswerk gemaakt om je alvast wat thuis te voelen in het bijna China,
    de trema's op de A horen eigenlijk een plat streepje te zijn maar ja, die kon ik niet vinden vandaar.
    (het chinees staat helaas niet in mijn standaard zone).

    Astrid ik wens je een Super tijd en Geniet!

    Màn Zôu : Neem de tijd, Goede reis........(ook hier weer zo'n trema van de die hoort andersom te staan).

    Zàijiàn : Tot Ziens ja, die is in één keer goed!!

    Maak er wat moois van en ik zal je reis zeker gaan volgen.
    Lieve Groetjes,
    Jan & Nikkie.

  • 16 Juli 2013 - 23:29

    Oma Enopa:

    eindelijk ben je bij de chineesen
    je bent goed aangekomen en nou een nacht goed
    slapen dan knap je er weer lekker van op
    d aangekomen

  • 17 Juli 2013 - 01:15

    Els O'Rourke:

    Lieve Astrid,

    Dan ook maar een berichtje uit de USA. Ik ben blij dat je goed bent aangekomen. Ik hoop dat je wat geslapen hebt en een leuke dag tegemoed gaat. Thomas en Isaac zijn vandaag aan een boomhuis begonnen.

    Liefs van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 20214

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: