Kowloon, Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Astrid - WaarBenJij.nu Kowloon, Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Astrid - WaarBenJij.nu

Kowloon, Hong Kong

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

17 Juli 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Nou, de eerste dag de stad in en het ging best redelijk eigenlijk. Ik ging pas laat weg want ik had vanacht behoorlijk last van mn jetleg en had niet geslapen. Uiteindelijk ging ik rond 12.45 met de star ferry van hong kong island naar kowloon. Daar werd ik door een hele aardige vrouw geholpen met de hop-on bus. Ik kreeg zelfs 48 uur voor de prijs van 24!
Nou dus toen met de bus. Dat ging best lekker, maar ik was blij dat ik niet zelf hoefde te rijden. Wat een chaos! Dat dat allemaal maar goed gaat?!

Aan het einde van de middag ging het opeens keihard regenen, dus toen maar even een latte drinken bij de starbucks aan victoria harbour. Het regende zo hard dat je hong kong island niet meer kon zien!
Daarna ben ik nog met de night tour van de hop-on bus gegaan, maar ook die viel in het water.
Toen weer terug met de starferry en metro naar het hostel. Daar is mn treinkaartje van hong kong naar beijing bezorgd. Ik word er nogal nerveus van, want ik heb hier gemerkt dat toch niet iedereen engels spreekt, moet je nagaan hoe dat in china is!

Maar goed, morgen dus weer met de hop-on bus, maar dat vertel ik waarschijnlijk morgen wel.

Wat leuk al die berichtjes! Daar voel ik me wel wat beter door!

Xxx

  • 17 Juli 2013 - 16:48

    Rene:

    Goh As, jij in HK in de hopen bus en wij in Duitsland, zie dat je een leuke dag hebt gehad, ga zo door.

  • 17 Juli 2013 - 16:54

    Mama:

    Lieve As, Wat super te horen dat je op pad bent gegaan. Klinkt goed en zie je wel dat er mensen zijn die je helpen. Je bent niet in het museum geweest, maar heb je wel veel highlights gezien? Wij hadden een lange reisdag en zijn verder gekomen dan gepland. Dat scheelt morgen weer. Ben trots op je. Op naar het nieuwe bericht van morgen. Dan hopen we in aeschi te zijn. Dikke kus, Mama

  • 17 Juli 2013 - 17:22

    Mary:

    Super hoor, dat je dit allemaal onderneemt. TOPPIE. ik zou het je niet na doen. Jammer dat het zo regent maar wellicht komen er nog veel droge dagen. Blijf genieten hoor, en ik ben benieuwd naar je nieuwe varhaal... Leuk om te lezen...


  • 17 Juli 2013 - 18:02

    Liza:

    Echt lief van die vrouw van de bus. Wel jammer van de regen, maar er komen vast nog dagen met een stralend zonnetje!!! Tot lees! :P

  • 17 Juli 2013 - 18:09

    Tineke K:

    Ha meid, wat een avontuur. Dit wordt vast allemaal leuker als je een nachtje goed geslapen hebt, hoop dat dit vannacht lukt! Denk dat je inschatting dat veel mensen geen Engels spreken zeker klopt, maar met handen en voeten kom je een eind. Wellicht kun je aan mensen die wel Engels spreken en die je vertrouwt uiteraard, vragen of ze je volgende reisbestemming in Chinese karakters op een briefje willen schrijven, dat helpt wellicht. Ook is mijn naaste collega Chinees en we hebben een kantoortje in Beijing dus mocht je acute vertaalnood hebben, wil 1 van hen ongetwijfeld telefonisch wel inspringen. Maar dat heb je vast niet nodig, je komt er wel uit!

  • 17 Juli 2013 - 18:38

    Carolien:

    Je hebt dus al wel wat gezien en op die boot geweest ! ik zal vanavond ff googlen naar waar je allemaal geweest bent. Wat een goede tip van Tineke van dat opschrijven in chinese tekens ! Vanacht lekker slapen in je mandje en morgen weer op pad ! Doeiiiiiiii wereldreizigster

  • 17 Juli 2013 - 22:12

    Marlies:

    Hoi Astrid!

    Goed bezig meis! Lekker je schemaatje gebruiken en desnoods iets 2x doen als het de 1e keer in het water valt ;-) Met dat Engels komt het wel goed wanneer je in de hostels bent hoor. En bij Starbucks spreken ze ook allemaal engels :-) Altojd goed excuus voor een latte. Positief denken ;-) Blojf schrijven, dan hebben wij weer wat om mee te lezen/leven en om jou weer ff een hart onder de riem te stemen. Doeg!

  • 18 Juli 2013 - 10:43

    Oma En Opa:

    hallo astrid
    je hebt je eerste verkennings tocht gemaakt las ik
    je hebt ook kennes gemaakt met het verkeer daar
    zo gaat dat in guatemala ook hard ri9jden en een hoop lawaai
    de groe

    en van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 20211

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: