Hong Kong Island, Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Astrid - WaarBenJij.nu Hong Kong Island, Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Astrid - WaarBenJij.nu

Hong Kong Island, Hong Kong

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

18 Juli 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Zo, dat was vanochtend even vroeg opstaan, want ik wilde de eerste hop-on bus hebben. En dat was gelukt. De route was niet heel spectacular, het enige wat je zag was dat hong kong uit 2 uitersten bestaat: heel nieuw en totaal vervallen.

Ik ben bij de Peak tram uitgestapt om met het trammetje omhoog te gaan voor het uitzicht. En het uitzicht was best goed, het was bijna helemaal helder. Maar daarmee was het wel een beetje gezegd, dus ik weer naar beneden en met de andere bus mee. Die route was beter. Hij ging via een 1.9 km tunnel naar het zuiden van het eiland, waar stranden en haventjes zijn. Daar ben ik uitgestapt om met een sampon, een typisch bootje, een tochtje door de haven van aberdeen te maken. Dat was heel leuk, er lagen enorme jachten maar ook kleine oude vissersbootjes.

Na de tocht ben ik naar st. Johns cathedral gegaan; even wat kaasjes aansteken en genieten van de stilte. Ondanks dat het wordt omschreven als mooi kerkje, was er bijna niemand dus dat was fijn.
Uiteindelijk ben ik maar met de star ferry naar de starbucks aan victoria harbour gegaan. Jeetje wat druk op het terras. Het was ook echt heerlijk weer dus dat is logisch.
Ik had een tafel gevonden en even daarna kwamen een chinese man en vrouw bij me zitten. En ik weet niet hoe, maar we kwamen in gesprek ondanks dat ze vrijwel geen engels spraken. En ja, natuurlijk wilden ze met me op de foto. En voor ik het wist waren we 1.5 uur verder.
Zij gingen eten en ik genoot nog even van de skyline. En toen werd het in 20 minuten opeens helemaal donker, of tenminste, voor zover dat kan met al die lichten.
Om 8 uur was de light show, maar die viel me een beetje tegen. Ik vond het niet heel spectaculair, maar goed, het was enorm druk.

Nu even bijkomen. Hopelijk kan ik straks eens lekker slapen. Morgen ga ik naar ocean park. Tot morgen!

  • 18 Juli 2013 - 15:58

    Mama:

    Lieve As, want een gave dag weer. Je hebt al heel veel gezien en leuke dingen ondernomen. Was het trammetje wel leuk? En wat leuk dat je met dat echtpaar hebt gesproken. Zie je wel dat dat lukt. Ik ben benieuwd naar ocean park. Heb je voor zaterdag de tour al besteld? Het is echt leuk om meteen een verslag te lezen. Veel liefs, Mama

  • 18 Juli 2013 - 16:32

    Marlies:

    Heej Astrid
    Weer leuke dingen gezien en gedaan en superleuk dat je met die mensen hebt gesproken! Da's wel het voordeel van alleen reizen, dan ben je veel bereikbaarder voor een ander. Heb je al een membership card voor Starbucks? Die kunnen in HongKong en China wel aan jou verdienen ;-) Anyway... veel plezier in Ocean Park en slaap lekker! Marlies

  • 18 Juli 2013 - 16:46

    Liza:

    Hey As,
    Superleuk je ervaringen van vandaag te lezen!!! Moet bizar zijn om de verschillen in de stad te zien.
    Wel leuk dat je toch een gesprek kunt aanknopen met mensen die bijna geen Engels spreken zeg! Met handen en voeten kom je al een heel eind zo te lezen. :P Heel veel plezier morgen! liefs en xxx

  • 18 Juli 2013 - 18:40

    Carolien:

    Hoi As, inderdaad wat marlies zegt als je alleen bent dan kan je snel contact maken met mensen als je daar voor open staat. Wat heb je al veel gezien zeg ! en dat in pas 2 dagen. Heb je al een (zee) hond gezien ? vraagt Tyne..... Leuk hoor je verslagen te lezen. veel plezier morgen in Ocean Park. Ik zag op google dat het er leuk uitziet met een mooi aquarium en ... panda's !! Hopelijk vanacht lekker slapen! Lfs t. Co

  • 20 Juli 2013 - 19:35

    Mary:

    Jammer dat het weer niet helemaal helder was, en niet helemaal optimaal van het uitzicht kon genieten. Ahh en zo te lezen sta je al met heel veel chinezen op de foto. Dat wordt vast straks een leuk foto album.. en die wil ik natuurlijk wel even zien....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 20212

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: