Lantau Island, Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Astrid - WaarBenJij.nu Lantau Island, Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Astrid - WaarBenJij.nu

Lantau Island, Hong Kong

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

20 Juli 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Wauw! Wat een lange dag!
Ik moest vanohtend om 11.30 op Lantau Island zijn. Hier ging ik met een kabelbaan met glazen bodem een rit maken naar een soort toeristisch maar ook boedhistisch dorp.
Hier begon om 12.30 een tour die ik had geboekt. Uiteindelijk waren we met bijna een touringcar vol, maar weinig westerlingen, naast aziaten waren er wel wat indiers.
We begonnen met een ritje naar Tai-O, een vissersdorpje. En waar we al voor werden gewaarschuwd door onze leuke gids: wat een lucht! Niet te harden!
Maar goed, we moesten hard doorlopen door de regen want we kregen een bootritje. Eerst een stuk door het dorp. Echt grappig om te zien dat alle huisjes, als je het dat kan noemen, op palen staan.
Daarna gingen we een stukje lekker hard de zee op. Hier zouden we mainland china moeten kunnen zien, maar het was door de regen nogal mistig.
Daarna kregen we de tijd om even rond te lopen. Er hing echt zo'n sfeer van een heel klein vissersdorpje, chinees, precies wat ik me had voorgesteld.
Om precies 13.55 moesten we weer in de bus zitten en gingen we terug naar het beginpunt.
Hier gingen we naar de Po Lin Monastery. Helaas stond het in de steigers en omdat dit het eindpunt was met de gids, ben ik snel verder gegaan. Door naar waar ik voor kwam: de boeddha.
Na 278 traptreden was ik er eindelijk, wat een klim! Maar hij was het waard, een zeer mooie boeddha. En toen wilde er ook nog een chinees met me op de foto ;) haha. Hopelijk doen ze dat in china niet allemaal, want dan kan ik niks bekijken haha.
Toen naar beneden, wat fotos laten maken bij zo'n toeristenfotograaf. Je kreeg er 1 gratis, en ik ben een nederlander, dus deed dat natuurlijk ook.
Daarna ben ik, na een probleempje met mn creditcard, met de glazen bodem kabelbaan terug naar beneden gegaan.
Hier ben ik bij starbucks met mooi uitzicht op victoria harbour een latte gaan drinken, waarna ik na een tussenstop bij de mac, naar Temple Street gegaan. Hier heb je de Nightmarket. Eigenlijk een Albert Cuyp, maar dan veel knusser en groter. Best leuk voor een keer!
En nu zit ik hier in mn hostel te typen en The Green Mile aan het kijken op een tvzender van Macau.

Morgen is mn laaste dag in Hong Kong. Dan ga ik naqr de 10.000 boeddha's tempel en de Hong Kong Bookfair. En uiteindelijk sluit ik af met een latte bij starbucks met utzicht op de lightshow.

De reacties waren weer leuk, maar het worden er wel minder. Snap ik, maar wel jammer. Dus mocht je zoiets hebben van: dit is leuk om astrid te melden! Doe maar want ik vind het leuk om s avonds en s ochtends de reacties te lezen!

Dit was hem weer. Tot morgen!

Liefs Astrid

  • 20 Juli 2013 - 17:40

    Carolien:

    Hoi As geweldig weer wat een dag zeg. Grappig dat die chinezen met je op de foto willen. Zo'n kabelbaan lijkt me doodeng eerlijk gezegd maar vast de moeite waard. Ik vroeg me af of je af en toe ook wel even de rust neemt om even (ook overdag) met een boekje in het park te zitten. Maar ik merk dat het weer dus ook niet heel bestendig is. Hier heeft het al tijden niet geregend. Vandaag iets bewolkter maar ze voorspellen een warme week. Kan je je goed redden met het engels? of kan je ook al iets in het chinees zeggen. (koffie ofzo?) Ik vandaag gewerkt, morgen is het zondag dan ga ik proberen om skypen met je. Heb je ook al andere (europese) backpackers ontmoet eigenlijk? veel plezier op je laatste Hong Kong dag . Heeeeeeel veel liefs van ons en tot schrijfs, chats, etc. ps ook de groetje van Tyne !!! xxx

  • 20 Juli 2013 - 17:54

    Liza:

    Hey As,
    Mooie belevingen weer! Het is wel erg gevarieerd geweest de afgelopen dagen. Maar je hebt nu al wel gezien wat je wilde!! :P Kun je ook foto's posten op deze website. Ben best wel benieuwd hoe het er allemaal uitziet, want daar kan ik moeilijk een voorstelling van maken.
    Veel plezier met je laatste dagje in hong kong!! xxx

  • 20 Juli 2013 - 17:57

    Hanna:

    Ha Astrid!

    Super om je reis zo te volgen! Ik vind het erg dapper en je maakt mij ook nieuwsgierig naar dat mooie, aparte land. Heb je van te voren al die plannen al gemaakt?
    Veel plezier met je tocht van morgen!!
    Groetjes, Hanna

  • 20 Juli 2013 - 19:14

    Mary:

    Hoi.. volgens mij een abo op star buck.. vind je dat echt zo lekker... Hopen dat de volgende plaats ook een starbuck heeft. Leuk hé die markten wat ze al niet verkopen.. en al een extra tas vol? Hoop het niet, je moet het nog de hele reisi met je meenemen. Hoe is het weer daar. Zo te lezen toch regelmatig regen, Jammer. Maar goed zo te lezen vermaak je, je prima. Ja waarom ze tempels en boeddha's overal zo hoog plaatsen. En nog steeds hebben ze niet bedacht om er een lift te maken. Leuk om je verslag weer te lezen

  • 21 Juli 2013 - 13:00

    Riemer:

    Heej,

    Erg leuk om te zien wat je allemaal meemaakt in Zuidoost-Azië de laatste paar dagen! Lezen over de verschillende indrukken die je meekrijgt en alle nieuwe locaties die je elke dag bezoekt, doet me bijna wanen dat ik zelf in Hong Kong ben. De 278 traptreden richting Boeddha zullen vast erg zwaar zijn geweest maar wat een uitzicht zal dat wel niet hebben gegeven! Ook leuk om te lezen dat je een starbucks hebt kunnen vinden waar je elke dag op een mooie (en lekkere) manier kan afsluiten.

    Hopelijk was vandaag minstens net zo leuk als gisteren en kan je er weer een mooi verslag over schrijven. Geniet ervan:)

    Xx Riemer

  • 21 Juli 2013 - 15:09

    Tineke K:

    Toch heel wat anders dan een dagje geocachen met familie in de duinen van Monster. Maar dat was ook erg leuk. Enne, hier regent het al een week niet ;-)

    Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 20209

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: