10.000 boeddha's en hk bookfair - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Astrid - WaarBenJij.nu 10.000 boeddha's en hk bookfair - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Astrid - WaarBenJij.nu

10.000 boeddha's en hk bookfair

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

21 Juli 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Zo, mn laatste verslag uit hong kong.
Vandaag ben ik naar de 10.000 boeddha monastery geweest.
Door middel van een trap met 400 treden kon je daar komen. Langs het pad stonden al allemaal boeddha beelden, beginnende met 2 echte monnik bedelaars. Snel doorlopen en naar boven.
Naar boven toe werd de lucht steeds vochtiger en de druppels stonden op mn armen en dat was geen zweet.

Boven was een tempel met in de wanden 10000 boeddhas, geen een hetzelfde, net allemaal anders.
Toen nog een stukje omhoog waar een waterval was met een grote witte boeddha.
Na nog even een kort gesprek met een toerist uit hong kong, weer naar beneden. Eenmaal daar stond ik wel even te trillen op mn benen.

Toen naar de bookfair. Wat een drukte!
Gelukkig kreeg ik korting waardoor ik als toerist een toegang had voor 1 euro. Gelukkig maar, want binnen 5 min stond ik weer buiten. Wat een chaos! En drukte! Iedereen liep met trolleys enzo.

Dus maar naar starbucks waar ik van 1430 tot 1945 heb mensen zitten kijken. En na de lightshow naar het hostel, waar ik mn tas heb ingepakt.

Morgen ga ik met de trein van hk naar beijing. Deze rit duurt 24 uur.
Mn volgende blog komt dus hopelijk dinsdag, als ik in beijing ben. Daar heb ik geen facebook meer, dus ik weet niet of mn blogupdate erop komt, maar als het kan blijf ik gewoon doorschrijven.

Doei xxx

  • 21 Juli 2013 - 17:47

    Carolien:

    Hoi As, wat een belevenissen weer zeg! Jij bent echt een wereldontdekker ! Fijn dat je bij Starbucks ook je rust zoekt want je moet ook af en toe ff relaxen anders wordt je te vermoeid denk ik. Die boedhha's lijkt me ook bijzonder, heb je al mooie foto's gemaakt ook? Het is hier vandaag erg heet, ik heb in de Amstel gezwommen en Tyne ook (aan haar halsband onder dwang want zelf gaat ze echt niet zwemmen). Heeeeeeeeeeeeeel veel succes morgen en hopelijk kan je in de trein ook relaxen beetje naar buiten kijken , boekje lezen , slapen. Plezier en geniet van alles Lfs co

  • 21 Juli 2013 - 18:03

    Liza:

    Hey as, moet er mooi uitgezien hebben al die verschillende boeddha's. Waren het er echt 10000?!
    Wel jammer dat het zo druk was op de bookfair.
    Is het tussen de regen door ook wel een beetje mooi weer? En hoe is het met de temperatuur? Hier wordt het de komende dagen tropisch warm met veel zon. Vandaag even lekker naar het amsterdamse bos geweest.
    Veel succes met je lange treinreis. Denk je dat je nog een beetje kunt genieten van de omgeving zittend in de trein? Of is dat niet mogelijk door de snelheid/drukte?
    Tot lees dan maar weer!! :P

  • 21 Juli 2013 - 19:00

    Oma V D Wals:

    WAT een mooi vooruitzicht heb je nu als je zolang in de trein zit zie je veel
    Ga je er ook nog in slapen want dat heb je wel nodig he
    We blijven je volgen hoor, want ik wil alles zien
    Het is hier 33 graden dus is het aardig warm,en dat word nog meer
    We hopen dat alles goed gaat en zeggen tot de volgende keer
    heel veel groetjes en veel liefs van opa en oma

  • 21 Juli 2013 - 23:32

    Els O'Rourke:

    lieve Astrid ,
    Ik ben blij te horen dat je het naar je zin hebt. Wij hebben twee hele heette dagen achter de rug lekker bij het meer rondgebracht zwemmen, vissen, zeilen, roeien koken op het open vuur een dutje in de hangmat. Je hoort het dat zit well goed. Goeie reis met de trein ik laat wel weer wat horen.
    Liefs uit Libby, Montana

  • 22 Juli 2013 - 07:41

    Mary:

    Nog even een laatste reactie van ons..
    Als jij dit leest zijn wij weg. Lijkt me mooi boeddha's. Wat een klim naar boven 400 treden. Dan ben je ook blij dat je boven bent. Zo dat is een lange trein reis,, Hoop dat je onderweg ook mooie dingen gaat zien. Maar ik denk dat je ook blij ben als je er bent. Succes in ieder geval
    Gisteren zijn wij een heerlijk dagje op de poel geweest... zo warm wel 30 graden. We gaan niet klagen hoor eindelijk mooi weer. Ik geloof dat het de hele week nog mooi blijft, Due de Nederlands vakantie gangers treffen het nu ook. Vandaag eff de laatse spulletjes in pakken.. en vanavond met zijn allen eten bij oma... en vroeg ons bed in... Heel veel plezier nog...

  • 22 Juli 2013 - 09:55

    Dorrie:

    Hoi Astrid,
    Wat heb jij al veel gezien zeg! 10.000 boedha's! Ik heb net 10.000 blaren gezien tijdens de Nijmeegse Vierdaagse en zit nu uit te puffen. 24 uur in de trein is lang, maar misschien begrijp je de passie van je vader voor treinen hierna ;-) Nog veel plezier tijdens je reis, ik blijf je volgen. Groetjes Dorrie

  • 22 Juli 2013 - 12:50

    Riemer:

    Heej,

    Of je dit nog kan lezen wordt natuurlijk de vraag met China's Facebookboycot maar het is altijd het proberen waard! Vierentwintig uur in de trein doorbrengen, dat is me nog eens wat. Het geeft je in ieder geval meer dan genoeg tijd om uit te rusten en te bedenken wat je allemaal wilt doen de komende dagen, ookal heb je dat waarschijnlijk al lang geplanned.

    10.000 Boeddha's, klinkt echt heel erg indrukwekkend en mooi. Zoveel Boeddha's ga je waarschijnlijk nooit meer bij elkaar zien in de rest van je leven, erg lastig voor te stellen dat er zoveel beeldjes in één gebouw passen! Is het weer daar trouwens een beetje goed, geen regen gehad tot nu toe?

    Vandaag zal er dus geen verslag komen maar hopelijk kunnen we dan morgen weer een mooi verslag lezen:) Veel plezier de komende dagen!

    Xxx Riemer

  • 22 Juli 2013 - 15:21

    Marlies:

    Heej Astrid
    Eindelijk even een berichtje vanuit een bloedheet en superdroog Uithoorn...
    Niet te geloven dat je eerste week China alweer achter de rug is zeg!
    Pfffft, de tijd vliegt wel he, met al die dingen die je hebt gedaan, doet en nog gaat doen.
    Hoop dat je treinreis vooral bijzonder is en dat je van het landschap onderweg kunt genieten.
    Je zult ongetwijfeld ook aanspraak hebben van de Chinezen, dus veel handen en voetenwerk.
    Maar dat is alleen maar des te leuker :-)

    Ben benieuwd wat je van Beijing vindt..

    Lekker genieten nog en blijf schrijven,
    Marlies

  • 23 Juli 2013 - 08:30

    Carolien:

    ben je al uit de trein ?????? lfs co (denk aan je , de hele tijd ! minion op telefoon...x)

  • 23 Juli 2013 - 22:00

    Oma Enopa V D Wals:

    ha die wereldreiziger
    wel een beetje laat met e groeten van onsreaktie maar beter laat dan nooit
    iki las over al die boeda s je heb dan wel heel wat gebedjes gedaan
    ik neem aan ook voor mij het is wel iets zeldzaam om dat te zien
    ook het vissers dorp was interesant om mee te maken
    het weleen beetje meer dan in ijmuiden en dan die bootreis was best
    om mee te maken
    de groeten van ons en tot schrijfs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 20212

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: