Treinreis Hong Kong - Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu Treinreis Hong Kong - Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Astrid - WaarBenJij.nu

Treinreis Hong Kong - Beijing

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

23 Juli 2013 | China, Peking

Hallo Nederland,

Wauw! Er is een week voorbij en wat heb ik veel gezien. Maar goed, dat weten jullie natuurlijk al. De afgelopen dagen weten jullie nog niet :)

Maandag ben ik vanuit Hong Kong vertrokken. Na een leuk gesprek met een Amerikaan, uit Georgia, die in China gaat werken voor 6 maanden ben ik naar Hung Hom Station gegaan.
Ik was een beetje vroeg en het station leek heel erg op Schiphol, alleen komen er geen vliegtuigen maar treinen. Dus ik ben maar even een cola gaan drinken bij de McDonald's. En er komen erg veel mensen langs in een paar uur. Van Chinezen tot westerse backpackers en zakenmannen.

Uiteindelijk moest ik door de paspoortcontrole en wachten in een wachtruimte. Hier raakte ik in gesprek met 2 fransen (een moeder met dochter), waarna ik ook nog in gesprek raakte met een Chinees, die net z' n 1e jaar engineering had afgerond aan de Hong Kong University. Hij ging weer naar huis voor de zomer.
Eenmaal in de trein, had ik een kamer met 2 bedden, een stapelbed. Boven mij sliep een man, waarvan z' n gezin in de kamer naast ons zat. Hij was veel bij hun, dus ik had m' n kamer zo goed als voor mezelf.
Het was erg vroeg donker en ik was best moe, dus ik ben vroeg gaan slapen en heb ook niet veel gezien. Ik was wel een beetje van slag, want je merkte meteen dat je Hong Kong uit was. Mensen spraken geen engels meer en ook het personeel in de trein sprak geen engels.

Vanochtend, dinsdag, heb ik lekker uitgeslapen. Ondanks dat die man boven me snurkte, heb ik redelijk geslapen. Daarna heb ik nog wel veel naar buiten gekeken. Wat me veel opviel is dat er best veel groen was.

Eenmaal aangekomen in Beijing, sprak in een Australische aan, Maddy, die ook naar de metro moest. Nadat we door de douane en paspoortcontrole waren geweest, gingen we samen naar de metro. We spraken af om vrijdag naar de Chinese Muur te gaan, omdat dat haar laatste dag hier is. Ze gaat zaterdagavond met de transsyberie-express naar oost-Europa. Dus vrijdag naar de muur.
Zij stapte uit en ik ging door naar mijn hostel. Gelukkig kwam ik op het metrostation een aantal canadezen tegen, die ook in het hostel verbleven. Zij moesten nog even naar de bank en gaven me over aan 2 spanjaarden en een pool, die ook in het hostel verbleven.
Dus zo kwam ik in het hostel.
Wat een verschil met het hostel in Hong Kong!!! Er zijn 2 huiskamers, waar best veel mensen zijn en gesprekken voeren en ook dingen afspreken. Dus de sfeer is ook heel anders.
Ik kan niet internetten op mijn kamer, die een veel betere sfeer heeft dat die in Hong Kong! Het internetten doe ik nu op een computer in een huiskamer, maar m' n tablet doet het gelukkig ookt, maar tikt toch iets minder makkelijk.

De hitte hier is totaal anders. Het is minder vochtig en dat maakt het ook een soort benauwder. Gelukkig heb ik weer een airco.
s' Avonds koelt het iets meer af, volgens de canadezen, dus hopelijk is dat zo.

Ik heb een aantal mensen een mail gestuurd, maar ik weet niet of het gelukt is met verzenden. Zouden jullie willen reageren (papa en tante Co)?

Het is nu net 18 uur geweest, maar ik ben behoorlijk moe, dus ik ga zometeen denk ik maar slapen. Ik denk dat ik m' n dag hier een beetje moet verleggen vergeleken met Hong Kong, dus dat wordt even wennen.

Nou dit was het weer. Ik ga nu ook even kijken wat ik morgen ga doen. Ik denk dat ik de Hop-On Bus doe, dan zie ik meteen alles.

Doei
Liefs As

  • 23 Juli 2013 - 12:33

    Carolien:

    Wat een belevenis weer ! fijn dat dit hostel wat gezellig is. pap maar lekker aan met iedereen beetje intercontinentaal lachen doet altijd goed ! Superleuk dat we elkaar even via Skype hebben gezien en gesproken. De verbinding vond ik erg goed er zat niet eens vertraging op. Ik ga zo ook ff googlen wat er allemaal in Beijing te zien en te doen is. Daarna ff zwemmen want hier is het ook puffen .
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Liefs van mij

  • 23 Juli 2013 - 12:35

    Marlies:

    Hey Astrid!
    Nou, om aanspraak zit je duidelijk niet verlegen! Leuk hoor :-)
    China zal zeker anders zijn en niet te vergelijken met HongKong, maar zoals je zelf hebt gemerkt zijn er tijdens deze maanden (en de rest van het jaar ;-) heel veel buitenlanders onderweg in China.
    Ik weet zeker dat je genoeg te zien en te doen hebt in Beijing en ook weer lekker even bij Starbucks gaat uitpuffen met een latte of een frappe....
    Hoop dat je lekker slaapt vannacht en vanaf morgen weer nieuwe avonturen gaat beleven en nieuwe mensen leert kennen.

    Heel veel plezier!
    Marlies

    ps. Fijn dat de hostel zo bevalt. Zo zullen de anderen ook zijn, dus China heeft ook iets 'voor' op HongKong ;-)

  • 23 Juli 2013 - 13:09

    Tineke K:

    Kijk, aangeland in mainland China. Die temperaturen zijn daar inderdaad behoorlijk zie ik, tussen 29 en 35 graden, en ook 's nachts minimaal 20 graden, en behoorlijk hoge luchtvochtigheid van 51%. Dus behoorlijk vergelijkbaar met hier op dit moment. Inderdaad erg fijn dat je airco hebt. Mijn collega waarschuwde dat het op de muur ook behoorlijk heet is omdat daar geen schaduw is.
    Ben benieuwd naar je verdere belevenissen!

  • 23 Juli 2013 - 16:23

    Liza:

    Hey as, wat ontzettend leuk om te lezen dat je op je reis naar beijing en in de stad zelf al zoveel memsen ontmoet hebt. En wat een luxe als je airco op je kamer hebt! Is hey zo dat beijing dus 'rijker' is dan hongkong?
    Voor nu slaap lekker en veel plezier weer met nieuwe belevenissen! Liefs en xxx

  • 23 Juli 2013 - 22:54

    Oma En Opa:

    mooie reis gehad maar het zal welvermoeiend zijn
    maar je doet heel veel mooie dingen op voor altijd
    ik zal deze week nog wel eens wat schrijvenje schreef of je vader en moeder het konden zien
    maar je vader zei zondag dat hij geen contact kon krijgen want hij deed het per telefoon
    het is hier nog steeds heel warm, maar op het journaal was het al onweer dus we zullen
    ook wel wat krijgen deze week
    assie geniet er van en tot de volgende keer

    groetjes opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Tijdens mijn reizen probeer ik anders culturen en landen te ontdekken. Het liefst met als eindresultaat, dat ik in alle landen ter wereld ben geweest.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 20208

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

China 2017

15 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Hong Kong en China

Landen bezocht: